Du behöver uppdatera dina uppgifter

Vi på Danske Bank arbetar löpande för att ha god kännedom om dig som kund och uppfylla kraven som följer av den svenska penningtvättslagen. Det innebär att vi måste känna till hur våra kunder använder våra produkter och tjänster – också de som erbjuds inom Danske Finans, till exempel leasing och avbetalning. Genom att ha god kännedom om dig som kund kan vi bättre skydda både dig och oss från att utnyttjas för brottslig verksamhet som till exempel penningtvätt eller finansiering av terrorism.

Just nu kontaktar vi kunder som behöver uppdatera sina uppgifter. Om du blivit ombedd att göra det, gör det gärna så snart som möjligt. Du behöver svara på några frågor och ladda upp en kopia på giltig ID-handling med foto (t.ex. pass/körkort/ID) – det tar bara några minuter.

Fyll i nedan
Klicka här för mer information
Klicka här för mer information
Klicka här för mer information

Ladda upp en giltig ID-handling med foto:

Ladda upp en kopia på en giltig ID-handling med foto (pass, körkort eller nationellt ID-kort) enligt nedan. Varje fil får vara max 4 MB. Du kan skicka filer i Word/docx/doc, Excel/xslx/xls, PDF, JPG, PNG eller GIF.

Tänk på att när du tar en bild eller skannar din giltiga ID-handling med foto måste all information och bild synas tydligt.

radera Filen er for stor, venligst upload en fil i den rigtige størrelse.

När du klickar på Skicka-knappen skickas informationen till oss på Danske Bank. Vill du läsa mer om varför det är viktigt att du svarar på frågorna och inkommer med en giltig ID-handling, läs här www.danskebank.se/fragor eller på https://www.swedishbankers.se/foer-bankkunder/penningtvaett/daerfoer-maaste-banken-staella-fraagor/Här kan du läsa om hur vi hanterar personuppgifter www.danskebank.se/gdpr

Godkänd bild av din ID-handling

  • All information är synlig i bild och är därför godkänd. Vi godkänner även utländska pass.

Vanliga frågor och svar