Kundservice

Hitta svar på vanliga frågor, boka ett möte eller få kontaktuppgifter till våra kontor.


Svar på vanliga frågor

  • Vad innebär de nya GDPR-reglerna?

    Den 25 maj 2018 blir det enklare för dig som kund i Danske Bank att få överblick och kontroll över de personuppgifter som vi har registrerat om dig, och att få veta hur vi använder dem. Bakgrunden är EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR – General Data Protection Regulation, som kommer att träda i kraft samma datum. Reglerna gäller alla företag, organisationer och offentliga institutioner i EU.

    Läs mer här
  • Hur spärrar jag och beställer nytt kort?
    Du kan både spärra och beställa nytt kort i Hembanken och i appen. Du hittar det under menyn "Kort". Om du inte har tillgång till Hembanken eller appen är du välkommen att kontakta vår kundservice som hjälper dig, då ett förlorat kort ska spärras omgående.
  • Hur ansöker jag om bolån/lånelöfte
  • Hur utökar jag mitt bolån?

    För att vi ska kunna ta ställning till en utökning behöver vi få in en låneansökan från dig/er. Vi återkommer med svar till internetbanken. När din ansökan är beviljad kontaktar vi dig för att boka in ett möte hos en av våra rådgivare så ni kan diskutera villkor.

    Gör så här:

    1. Gå in under menyn Lån i Hembanken.
    2. Klicka på Nytt lån eller kredit
    3. Läs mer om våra olika låneprodukter och välj Ansök om Bolån. Nu länkas du till vår hemsida i ett nytt internetfönster.
    4. Fyll i uppgifterna och sänd in formuläret.

Vill du veta mer?

Kundservice Privat

0752-48 45 42

Kundservice medlem Saco:

0752-48 49 50

Kundservice medlem TCO:

0752-48 48 00

Kundservice Kort:

0771-570 570

Stoppservice:

08-775 50 00

Alla avdelningar
  • Ring till oss
  • Hitta oss
    Hitta kontor eller uttagsautomat
  • Bli uppringd eller boka eMöte

    Vill du bli kontaktad av oss? Tryck på "Bli uppringd" och skriv din fråga så ringer vi upp dig.
    Eller vill du boka ett personligt möte? Klicka på "Boka eMöte" nedan för att boka tid med någon av våra rådgivare.