Vad kan vi hjälpa dig med?

Svar på vanliga frågor

  • Hur spärrar jag mitt kort?
    Spärra kort i Mobilbanken
    I mobilbanken kan du spärra ditt kort och avpärra det igen, om det skulle behövas. Välj "Kort" i startsnurran, gå in på kortet du vill spärra och tryck på "Spärra kort".

    Spärra och beställ ersättningskort i Hembanken
    Om du har tillgång till Hembanken kan du själv enkelt spärra dina kort. Du hittar funktionen under menyn "Kort och valuta" och därefter menyn ”Kortöversikt” i Hembanken.

    Har du inte tillgång till Mobilbanken eller Hembanken går det bra att ringa oss på 0771 570 570, vi svarar dygnet runt.
    Spärra kort från utlandet: +46 771 570 570

     

  • Hur öppnar jag ett investeringssparkonto (ISK)?

    1. Om du inte är kund hos Danske Bank blir du först det här.
    2. Fyll i dina uppgifter här så sätter vi upp ett konto åt dig och kontaktar dig när det är klart.
    3. Sedan skickas ett kundavtal digitalt till ditt eArkiv i Hembanken som du enkelt godkänner med elektronisk signatur.

    Läs mer om ISK här

  • Hur ansöker jag om bolån?
  • Vilket kontopaket ska jag välja?

Vill du veta mer?

Kundservice Privat

0752-48 45 42

Kundservice medlem Saco:

0752-48 49 50

Kundservice medlem TCO:

0752-48 48 00

Kundservice Kort:

0771-570 570

Stoppservice:

08-775 50 00

Alla avdelningar
  • Ring till oss
  • Hitta oss
    Hitta kontor eller uttagsautomat
  • Bli uppringd

    Hittar du inte det du söker? Vill du boka ett personligt möte? Klicka på knappen nedan och fyll i formuläret så hör vi av oss till dig.