Tillgänglighetsredogörelse för Danske Banks digitala tjänster
Danske Bank är engagerad i att följa tillgänglighetsföreskrifter, särskilt lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Denna tillgänglighetsredogörelse publicerades den 26.6.2025 och ger information om vår allmänna efterlevnadsnivå samt identifierade brister i var och en av våra digitala tjänster för privatkunder.
Vi bedömer vår efterlevnadsnivå som delvis överensstämmande. Vårt mål är att följa nivåerna A och AA av Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, enligt gällande föreskrifter. För vissa lösningar har vi också implementerat WCAG 2.2, vilket inkluderar upp till sex ytterligare krav.
Nedan finner du en lista över relevanta tjänster och deras identifierade brister:
Feedback och klagomål
Om du stöter på andra tillgänglighetsproblem med tjänsterna, vänligen lämna din feedback på 0752-48 45 42 eller via vårt formulär för att registrera synpunkt eller förslag.
Tillsynsmyndighet
Skulle vår hantering av ditt ärende inte leva upp till dina förväntningar, har du möjlighet att lämna in ett klagomål till Post- och telestyrelsen (PTS), som är ansvarig tillsynsmyndighet.
Kontaktuppgifter till tillsynsmyndigheten Post- och telestyrelsen (PTS)
E-post: pts@pts.se
Telefon: +46 (0)8-678 55 00
Besöksadress: Hälsingegatan
38, 113 43 Stockholm
Postadress: Post- och telestyrelsen (PTS), Box 6101, 102 32 Stockholm

