Beställ och förnya BankID
-
Beställ och förnya Mobilt BankID
- Logga in i Hembanken med det BankID du redan har*
- Klicka på Mobila tjänster
- Välj Mobilt BankID
- Klicka på Beställ Mobilt BankID. Om det är första gången du beställer Mobilt BankID måste du godkänna villkoren för tjänsten, välj Anslut
- Klicka på OK och signera villkoren
- Kontrollera att dina uppgifter stämmer och klicka på Beställ Mobilt BankID
- Du kommer nu till BankID’s egen sida med instruktioner för hur du laddar ner appen och aktiverar ditt nya BankID
I samband med beställningen kan du behöva bekräfta din identitet en extra gång. Det gör du genom att skanna ditt svenska pass eller nationella ID-kort. Kontrollen är införd för att skydda dig som kund och minska risken för bedrägerier.
*Har du inget aktivt BankID behöver du logga in i Hembanken med en kodbox från Danske Bank som du sen använder för beställning av nytt BankID. Saknar du kodbox beställer du en här.
Är du ny kund hos oss och beställer BankID inloggad i Hembanken med kodbox behöver du alltid skanna ditt svenska pass eller nationella ID-kort i samband med beställningen så se till att ha det redo.
-
Beställ och förnya BankID på fil
- Logga in i Hembanken med det BankID du redan har
- Klicka på Om Hembanken
- Välj BankID på fil
- Klicka på Beställ BankID på fil. Om det är första gången du beställer BankID på fil måste du godkänna villkoren för tjänsten, välj Anslut
- Klicka på OK och signera villkoren
- Klicka på Beställ BankID på fil
- Du kommer nu till BankID’s egen sida med instruktioner för hur du laddar ner BankID-programmet och slutför installationen.
Har du inget aktivt BankID behöver du logga in i Hembanken med en kodbox från Danske Bank som du sen använder för beställning av nytt BankID. Saknar du kodbox beställer du en här.
-
Beställning av BankID för barn
För att beställa BankID till ditt barn ska du som vårdnadshavare beställa kontopaketet Danske Start.