Uppdatera din information

Att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet är viktiga uppgifter som varje ansvarstagande finansinstitut måste utföra.
Därför har vi på Danske Bank både en skyldighet och ett åtagande att följa både svensk och internationell lagstiftning och regelverk mot penningtvätt, samt att aktivt bekämpa penningtvätt och bedrägerier riktade mot banker och kunder.
Detta innebär bland annat att banken löpande uppdaterar informationen, kundkännedom, om kundernas användning av bankens produkter och tjänster, att banken noggrant övervakar transaktioner och samarbetar nära med myndigheter både inom och utanför Sverige.

Uppdatera nu

Saknar du BankID?

Om du saknar BankID så kan du ringa oss för att uppdatera din information. Telefonnumret är (+46) (0)752-48 49 12 och du kan ringa oss vardagar mellan klockan 09:00 – 12:30. Tänk på att när du ringer till oss kommer du behöva legitimera dig, se därför till att ha Danske Banks Kodbox nära tillhands.

 

Om vi har kontaktat dig och bett dig inkomma med giltig ID-handling. Gå då in här och ladda upp en kopia på giltig ID-handling. Det kan vara ett svenskt körkort, pass eller nationellt ID-kort utfärdat av en myndighet.

 

Frågor & svar

ID-handling

Person i politisk utsatt ställning 

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.