Viktig meddelande om säkerhetsrisk på Android-mobiltelefoner

Har du fått ett meddelande i din mobilbank-app om att vi har spärrat tillgången på grund av en potentiellt skadlig app på din Android-telefon eller surfplatta?

Om så är fallet, har vi identifierat en app på din enhet som utger sig för att vara en hjälpfunktion, men som kan vara skadlig. Appen kan i vissa fall försöka stjäla information från andra appar, inklusive din mobilbank.

För säkerhets skull har vi därför tillfälligt spärrat tillgången till din mobilbank. Spärren hävs när du har tagit bort den skadliga appen.

Så här tar du bort den skadliga appen:

  1. Gå in i inställningarna på din Android-enhet.
  2. Hitta den app som nämns i meddelandet i din mobilbank.
  3. Avinstallera appen.
Nu kan du återigen få tillgång till din mobilbank.

Vi rekommenderar att du endast laddar ner appar från officiella källor.

Du kan endast få tillgång till din mobilbank om dina övriga appar på din enhet är hämtade från officiella källor. Därför rekommenderar vi att du framöver endast laddar ner appar från Google Play Store och Samsung Galaxy Store. Läs mer om digital säkerhet på Be Safe online.

Relaterat innehåll


Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.