Telebank

Via telefon kan du utföra dina bankärenden i lugn och ro – när det passar dig.


I alla våra kontopaket ingår vår automatiska telefontjänst Telebank. Där kan du utföra det mesta med några få knapptryckningar, när som helst och var som helst. Du har även möjlighet att få personlig service av en kundrådgivare.

I Telebank kan du få uppgift om:

  • saldo och disponibelt belopp på dina konton
  • låneskuld på dina lån och aviserat belopp på lån fördelat på amortering och ränta
  • transaktioner på dina konton

Du kan också göra överföringar mellan egna konton eller överföring till annans konto i banken som du i förväg meddelat ditt bankkontor eller Kundservice. Dessutom kan du beställa Privatgiroblanketter och numrera dina egna konton (kontokoder) för att slippa ange hela kontonumret i dialogen.

Ring dygnet runt för självbetjäning

1. Ring 0771-580 580 (Utomlands? Ring +46 771580580)
2. Ange personnummer och kod.
3. Tryck siffra för den tjänst du vill använda.

 Miniguide Telebank
0 #Innehållsförteckning
1 #Saldo och transaktioner på konto eller lån samt överföringar mellan konton
3 #Beställa privatgiroblanketter
4 #Lägga in egna kontokoder
7 #Personlig service: Företag
8 #Personlig service: Privat
9 #Aktieorder
*Avsluta samtalet, ångra eller radera
                                                                                                      

Personlig service

När du begär kortval 8 # personlig service får du prata med en kundrådgivare.

Måndag - torsdag08.00 - 21.00
Fredag08.00 - 18.00
Lördag08.30 - 18.00
Söndag 10.00 - 21.00
Se våra öppettider för högtider och röda dagar här
                                                      

Aktieorder

När du begär kortval 9 # får du prata med en ordermottagare.

Måndag - fredag08.45 - 17.30
      

Saknar du PIN-kod?

Ring Kundservice så hjälper vi dig med en ny kod.