Telebank

Via telefon kan du utföra dina bankärenden i lugn och ro – när det passar dig.


I Telebank kan du utföra det mesta med några få knapptryckningar, när som helst och var som helst. Du har även möjlighet att få personlig service av en kundrådgivare.

I Telebank kan du få uppgift om:

  • saldo och disponibelt belopp på dina konton
  • låneskuld på dina lån och aviserat belopp på lån fördelat på amortering och ränta
  • transaktioner på dina konton

Du kan också göra överföringar mellan egna konton eller överföring till annans konto i banken som du i förväg meddelat ditt bankkontor eller Kundservice. Dessutom kan du beställa Privatgiroblanketter och numrera dina egna konton (kontokoder) för att slippa ange hela kontonumret i dialogen.

Ring dygnet runt för självbetjäning

1. Ring 0771-580 580 (Utomlands? Ring +46 771580580)
2. Ange personnummer och kod.
3. Tryck siffra för den tjänst du vill använda.

 Miniguide Telebank
0 #Innehållsförteckning
1 #Saldo och transaktioner på konto eller lån samt överföringar mellan konton
3 #Beställa privatgiroblanketter
4 #Lägga in egna kontokoder
7 #Personlig service: Företag
8 #Personlig service: Privat
9 #Aktieorder
*Avsluta samtalet, ångra eller radera
                                                                                                      

Personlig service

När du begär kortval 8 # personlig service får du prata med en kundrådgivare.

Måndag - torsdag08.00 - 21.00
Fredag08.00 - 18.00
Lördag08.30 - 18.00
Söndag 10.00 - 21.00
Se våra öppettider för högtider och röda dagar här
                                                      

Aktieorder

När du begär kortval 9 # får du prata med en ordermottagare.

Måndag - fredag08.45 - 17.30
      

Saknar du PIN-kod?

Ring Kundservice så hjälper vi dig med en ny kod.