Jag har skyddade personuppgifter och vill bli kund i Danske Bank

Nu finns möjlighet för dig med skyddade personuppgifter att bli kund i Danske Bank. Dina rådgivningsärenden kommer hanteras av en särskild avdelning i banken. 

Är du intresserad av att bli kund i banken och enbart vill ha konton så kan du göra din ansökan direkt via formuläret nedan.

Om du är intresserad av ett lån i banken så kan du börja med att fylla i en låneansökan via vår hemsida. Därefter tar vi kontakt med dig. Om du har frågor kan du kontakta vår Kundservice på 0752-48 45 42.

För att kunna ansöka om att bli kund och öppna konto så gör följande steg:

  1. Skriv ut blanketten för skattehemvist Fråga om Skattskyldighet/Skattehemvist (pdf). Observera att blanketten måste skrivas ut, skrivas under och sedan laddas upp i samband med din ansökan.    
  2. Fyll i formuläret, du når formuläret genom att trycka på ansökningsknappen "Bli kund" nedan. Viktigt att du väljer utan BankID oavsett om du har ett aktivt id idag eller inte. 
  3. Välj att du har permanent adress och ett svenskt personnummer för att få fram ansökningsformuläret.
  4. Svara på samtliga frågor i formuläret. Du ska inte uppge din nuvarande adress eller postort utan fyll i "X" i adressfälten. I fältet för postnummer kan du uppge Danske Banks postnummer 581 03.
  5. Välj inget kontopaket utan välj "Enstaka produkter" och Hembanken. Vi hjälper dig sedan med rätt kontopaket när du blivit upplagd som kund i banken.
  6. Läs vilka ID-handlingar och dokument vi godkänner genom att klicka på länken nedan under "Checklista för dokument". 

Bli kund

Checklista för dokument

Här hittar du checklistan för de dokument vi godkänner som underlag till ansökan

 

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.