Du har blivit utsatt för ett bedrägeri


Din säkerhet är vår högsta prioritet

Vi finns här för att hjälpa dig. Ring oss på 0752 - 48 45 42 direkt om du har blivit utsatt för bedrägeri.

Öppetider hittar du här.

Så här gör du om du har utsatts för ett kortbedrägeri

Om du misstänker att någon har fått tillgång till ditt kort, eller om du ser obehöriga korttransaktioner på ditt konto: 

  1. Spärra kortet via Mobilbanken eller Hembanken 
  2. Kolla om det finns obehöriga korttransaktioner på kontot som kortet är kopplat till, dvs kortköp som inte du har gjort
  3. Om köpen har bokförts på kontot, gör en polisanmälan och gör en kortreklamation via Hembanken
  4. Avvakta vårt svar. Vi kommer att utreda ärendet och hålla dig uppdaterad. Handläggningstiden kan variera beroende på varje enskilt fall. 

 

Så här gör du om du har utsatts för andra bedrägerier

Om du misstänker att någon har fått tillgång till ditt konto eller inloggningsuppgifter till Mobilbanken eller Hembanken: 

  1. Spärra ditt BankID eller kodbox.
  2. I samtalet med oss, berätta utförligt om vad som hänt. Du kommer att bli informerad om nästa steg.
  3. Gör en polisanmälan.
  4. Vi kommer att utreda ärendet och hålla dig uppdaterad.  

 Vi har gått ihop med Sveriges banker för att sprida kunskap om hur du och dina närstående, kan skydda er mot bedrägerier.

Läs mer och få konkreta tips på hur du kan bli mer svårlurad 

Content is loading
Visa
Göm
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.