Fitbit Pay ersätts av Google Pay

Den 29 juli 2024 upphör Fitbit Pay som betalfunktion och ersätts av Google Wallet. Redan nu finns Google Wallet tillgängligt för betalningar med Fitbit enheter. Anslut Google Wallet i Fitbit-appen för att fortsätta göra kontaktlösa betalningar med din Fitbit enhet.

Så här byter du till Google Wallet:

  1. I Fitbit-appen trycker du på fliken I dag och sedan på enhetsikonen, din  enhet. 
  2. Tryck på plånbokspanelen. (Wallet)   
  3. Tryck på Uppdatera till Google Wallet och logga in på ditt Google-konto.
  4. Följ anvisningarna på skärmen för att lägga till ett kort i Google Wallet. 

Läs mer om Google Wallet här



Betala enkelt och säkert i butik

Du kan betala med din Fitbit Ionic i alla terminaler som accepterar Mastercard för kontaktlösa betalningar.

betalning med smartklocka ikonI butiken håller du in knappen på vänster sida av kockan några sekunder för att ditt kort ska komma upp.

Håll din Fitbit mot betalterminalen där du annars skulle hålla ditt kontaktlösa kort, tills du ser en bekräftelse på terminalens skärm.

Fitbit Pay installeras med några enkla steg

När du laddat ned Fitbit-appen och kopplat din Ionic till den går du in under Wallet i appen.

ikoner som illustrerar installationVälj en 4-siffrig kod. Koden måste du ange en gång per dag eller när du har tagit av dig klockan.

Lägg till dina betalkort i Fitbit Wallet i Fitbit-appen.

Acceptera villkoren och bekräfta genom att ange den engångskod du fått via SMS.

Du kan lägga in flera kort i din Wallet. Du väljer sedan ett kort som är aktivt på din klocka. Du kan bara aktivera ett kort åt gången i din Fitbit, vill du byta kort gör du det i din Fitbit-app.

Frågor och svar

  • Är det säkert att använda Fitbit Pay?

    Ja! Vi är måna om säkerheten och vi delar inga kortuppgifter med Fitbit. Istället lagras ett unikt id för ditt kort. Du måste också ange en personlig kod i klockan en gång per dygn eller varje gång du tar på dig den. Utan koden kan du inte använda kortet vilket gör att ingen kommer åt ditt kort om du blir av med klockan.

  • Vilka av Fitbits produkter kan jag betala med?

    Just nu är det den senaste modellen Fitbit Ionic.

  • Vilka av Danske Banks kort kan jag koppla till min Fitbit Ionic?

    Alla kort. Bankkort, kreditkort privata som företag. Har du ett kreditkort med bankkortsfunktion kan du välja att lägga in det ena eller båda korten. Kortnumret på baksidan är bankkortet.

  • När jag har kopplat korten till Fitbit appen, kan jag då betala kontaktlöst med telefonen?

    Nej, du kan bara betala med klockan.

  • Om jag blir ombedd att ange min PIN-kod, vilken kod är det?

    I din klocka anger du den kod som du valt själv och behöver aldrig ange kortets PIN-kod i terminalen oavsett vilket belopp du handlar för. Koden i klockan anger du en gång per dag eller om du tagit av dig klockan.

  • Finns det någon åldersgräns?

    Nej, har du ett kort så kan du ansluta det.

  • Mitt kort saknar funktion för kontaktlösa betalningar, kan jag använda det?

    Ja, det kontaktlösa chippet sitter i klockan och är inte beroende av att funktionen finns på kortet.

  • Vad händer om jag spärrar mitt kort?

    Är ditt kort spärrat är det också spärrat i Fitbit.

  • Vad gör jag om jag har problem med min Fitbit Ionic?

    Har du problem med din Fitbit och appen kontaktar du Fitbit, se kontaktvägar på Fitbits webbplats.

    Har du problem med att koppla dina kort från Danske Bank kontaktar du Danske Bank 0771 570 570.

Villkor
Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.