Funktioner
![]() |
BetalningsöversiktÖverblick över och kategorisering av dina inkomster och utgifter. Aktiveras genom att klicka på ditt konto och stapeldiagrammet uppe till höger om saldot. |
![]() |
PlaceringarVia övre fliken för placeringar kan du snabbt få en översikt över dina placeringar. Du kan se ditt marknadsvärde, värdeutveckling och tillgångsfördelning mellan sektorer och regioner. Du kan även söka efter aktier och fonder som du vill handla samt skapa personliga kurslistor. |
![]() |
Konton i andra bankerVia fliken konton kan du snabbt se dina konton i Danske Bank och även konton i andra banker. |
Utkorgen
Möjligheten att godkänna flera samlade betalningar. Om du vill behandla en betalning senare så hamnar den under obehandlade betalningar. Där kan du även godkänna flera eller alla betalningar med en signering.
BetaltjänsterVi erbjuder Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin Pay och Fitbit Pay. |
![]() |
Överför och betalaDenna funktion hittar du nu i mitten i nedre listen. Du kan föra över pengar mellan konton och betala e-fakturor och andra räkningar. |
![]() |
Hantera, spärra och se PIN-kod till kortVia övre fliken för kort kan du enkelt spärra ditt kort, välja var i världen som ditt kort ska fungera och anpassa köpgränser. Här kan du även se din PIN-kod till ditt/dina kort. |
![]() |
Frågor och svar
-
Hur loggar jag in i mobilbanken?
Du loggar in med något av dessa alternativ:
1. Mobilt BankID på samma enhet
2. BankID på annan enhet
3. Servicekod -
Vilka banker kan jag ansluta till Mina konton för att se konto från annan bank?
För närvarande Handelsbanken, ICA-Banken, Länsförsäkringar Bank, Nordea, SEB, Skandiabanken och Swedbank, inklusive Sparbankerna. -
Var i Mobilbanken kan jag se min PIN-kod?
Du hittar PIN-koden här:
- Kicka på "Kort" längst upp på skärmen
- Välj aktuellt kort
- Klicka på "Visa PIN-kod"
- Verifiera med samma metod du loggat in med (BankID/Lösenord)
- Tryck på ”Håll ned för att se PIN-koden”
Säkerställ alltid att ingen annan kan se din skärm.
Här kan du läsa mer om PIN-kod i Mobilbanken.
-
Vad krävs för att jag ska kunna se konto ifrån annan bank?
Att du har ett betalkonto i någon av bankerna ovan och en mobilbank till den andra banken där du loggar in med BankID. -
Hur blir jag notifierad om en e-faktura?
Du blir notifierad när du får e-fakturor genom att slå igång pushnotiser.
Det gör du genom gå in under Mer/Inställningar/Pushnotiser nere i högra hörnet i appen.
-
Hur godkänner jag flera betalningar samtidigt?
Vi har behövt göra en del anpassningar för framtiden i den populära utkorgen – möjligheten att godkänna flera betalningar samtidigt – vilket gör att den just nu saknas. Vi kommer se till att få den på plats igen så snart som möjligt. Fram till dess kan du givetvis godkänna en betalning i taget eller använda utkorgen i hembanken.
-
Var hittar jag den aktuella kursen för ett värdepapper som jag har i min depå?
Du hittar den aktuella kursen för ett enskilt värdepapper genom att klicka på värdepappret i listan över dina innehav. -
Kan jag öppna en ny depå eller andra investeringsprodukter i mobilbanken?
I dagsläget är det tyvärr inte möjligt att öppna depåer eller andra investeringsprodukter i mobilbanken utan vi hänvisar dig då till Hembanken. Vi arbetar dock löpande med att tillföra fler funktioner i mobilbanken. -
Kan jag välja vilka depåer som visas på placeringsöversikten?
Ja, du kan välja vilja depåer du vill ska visas på din placeringsöversikt (max 3 stycken). Gå till Placeringsöversikten i Mobilbanken och klicka på ’Alla depåer’ och gå sedan till ’Redigera’ för att välja vilka depåer som ska visas på placeringsöversikten. -
Kan jag namnge mina depåer i mobilbanken?
I dagsläget kan du tyvärr inte namnge dina depåer i mobilbanken, däremot går det bra att göra det i Hembanken. Vi arbetar med att kunna erbjuda denna möjlighet även i mobilbanken inom kort.