Spärrservice

Spärrservice – logga in  

Tjänsten Spärrservice upphör att gälla

Du som har kontopaket Guld, Platinum eller Exklusiv har idag tillgång till bankens tjänst Spärrservice - en tjänst där du som kund har möjlighet att registrera och spärra alla dina svenska betal- och kreditkort samt andra värdehandlingar. Spärrservice upphör dels på grund av nya regler som begränsar möjligheten att registrera familjemedlemmars kort och värdehandlingar och dels med anledning av att tjänsten efterfrågas i allt mindre grad bland våra kunder. Tjänsten upphör per den 1 december 2020.

Frågor och svar om att tjänsten upphör

  • Behöver jag göra något?
    Nej. I det fall du har registrerat uppgifter i Spärrservice kommer dessa uppgifter tas bort automatiskt i samband med att tjänsten upphör. Du behöver därmed inte göra någonting.   
  • Hur spärrar jag mina kort i framtiden?
    Om du är i behov av att spärra kort utställda av Danske Bank kan du redan i dag göra det i mobilbanken eller hembanken. Du kan även ringa oss dygnet runt på 0771 570 570. I det fall du önskar spärra kort utställda av andra aktörer eller spärra övriga värdehandlingar, behöver du själv kontakta den aktuella aktören eller berörd myndighet. Vid spärr av mobilnummer kontaktar du din mobiloperatör.

Med Spärrservice kan du, om oturen skulle vara framme, spärra dina svenska betal- och kreditkort samt övriga värdehandlingar. Om du blir av med till exempel plånbok, mobil, nycklar, flyg- eller tågbiljetter så behöver du bara ringa ett enda samtal. Sedan tar vi hand om resten.


Spärra kort och värdehandlingar

Alla dina registrerade kort och värdehandlingar har du möjlighet att spärra dygnet runt, var du än befinner dig.
Ring Spärrservice på 0771-72 00 72.

Dessa tjänster har du fortsätt tillgång till efter 1 december 2020

Nyckelservice

Du får två nyckelbrickor försedda med ett unikt ID-nummer som gör att cxLoyalty kan koppla nycklarna till just dig. De båda nyckelbrickorna är försedda med en text som uppmanar upphittaren att lämna nycklarna i närmaste postlåda för vidare leverans till cxLoyalty som i sin tur vidarebefordrar nycklarna till dig. Dina uppgifter anges aldrig för tredje part.

Bagageservice

Du får en bagagebricka försedd med ett unikt ID-nummer som cxLoyalty kopplar till ditt namn. Bagagebrickan är försedd med en text som uppmanar den som finner bagaget att kontakta cxLoyalty, oavsett var i världen bagaget upphittas. cxLoyalty kan sedan kontakta dig, tredje part informeras aldrig om dina uppgifter.

Nödkontanter och nödbiljetter

Om du skulle bli av med ett eller flera av dina kort när du befinner dig utomlands kan du genom cxLoyalty beställa nödkontanter i den lokala valutan. Om du skulle bli av med flyg- eller tågbiljetter kan nya nödbiljetter beställas.