Kontopaket

Mer information om kontopaket

Har du ansökt om ett kontopaket kan du här läsa mer om vad som kommer att hända härnäst. Det finns tre varianter av kontopaket och du som medlem i ditt förbund får rabatt på alla, oavsett vilket du väljer. Kontopaketen heter Danske Silver (vårt baspaket), Danske Guld (vårt mest populära paket) och Danske Platinum (vårt mest exklusiva paket).
Läs mer om våra kontopaket, se ordinarie priser och se vad som skiljer dem åt

Nästa steg för dig som sökt kontopaket

När du signerat avtalet för kontopaketet i internetbanken händer detta:

  1. Kontot du beställt läggs upp och syns direkt i din internetbank.
  2. Vi ringer dig inom ett dygn (ej helgdag) för att boka ett rådgivningsmöte. Under rådgivningsmötet kan vi diskutera dina behov av att flytta tjänster från din nuvarande bank till oss. Vi hjälper dig självklart med hela ditt bankbyte och du kan hitta mer information om det i guiden Bankbyte.
  3. Korten beställs och skickas hem till dig. Du får även ett sms när kortet/korten postats och är på väg till dig.
  4. PIN-koden till korten skickas separat och ankommer ett par dagar senare.
  5. Kodboxen skickas i ett separat brev. Kom ihåg att du behöver kodboxen för att skaffa nytt BankID hos Danske Bank.
  6. Har du beställt Platinumpaketet skickas även ditt Priority Pass-kort hem till dig i ett separat brev.
  7. När du valt att byta bank ska du börja använda dina nya kort så fort du har fått dem. Om du fortsätter använda dina gamla kort kommer vi inte kunna avsluta konton och kort på din gamla bank.
  8. Alla våra kreditkort är så kallade kombokort, kredit- och bankkort i ett. Alla våra kort är även contactless, det vill säga att du kan betala mindre köp utan PIN-kod.
    Läs mer om våra kort och hur de fungerar
  9. Du kan alltid ändra vilka områden/regioner du vill att korten ska vara giltiga inom genom att logga in i internetbanken och ändra dessa. När du får dina kort måste du göra vissa inställningar. Kom ihåg att läsa medföljande instruktion noggrant.

Vem gör vad?

Här är ett par viktiga punkter för dig att göra, så att bytet till ditt nya konto blir så smidigt som möjligt:
BankID: Ditt nuvarande BankID kommer fungera fram till dess utgångsdatum. Du behöver då ansöka om ett nytt BankID i internetbanken. För att ansöka om BankID behöver du kodboxen som skickas till dig med post.
Läs mer om BankID
Swish: Har du Swish i din gamla bank måste du beställa detta på nytt hos oss i internetbanken. Ditt gamla Swish avslutas automatiskt hos din tidigare bank när det nya beställs.
Lön: För att du ska få in din lön på rätt konto behöver du anmäla det nya kontot till din arbetsgivare.
E-fakturor: Vi kan flytta dina autogiron, men vi kan inte flytta dina existerande e-fakturor. Har du e-fakturor behöver du därför lägga upp dem själv, snabbt och enkelt i internetbanken.
Automatiska kortbetalningar: Du behöver också byta kortnummer på dina automatiska kortbetalningar, exempelvis Spotify, Netflix och andra streamingtjänster.
Tidigare kort: Har du beställt kontopaket från oss, börja använda dina nya kort så fort som möjligt. Om du fortsätter använda dina gamla kort kommer Danske Bank inte kunna avsluta kort och konton på din gamla bank.

Rabatter och förmåner

Nedan kan du läsa om medlemsrabatten som gäller för kontopaketen.
Läs mer om ordinarie priser, Danske Förmånsprogram och förmånsnivåer

Förmånsnivå Rabatt första året Rabatt från andra året
Förmånsnivå 1 100 % 50 %
Förmånsnivå 2 100 % 50 %
Förmånsnivå 3 50 % 50 %
Förmånsnivå 4 50 % 50 %
Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.