Så här fungerar tjänsten automatiserad bokföring
Wrebit har utvecklat ett flöde som gör att du inte behöver tänka debit & kredit, utan bara Wrebit. När man har fotat kvittot/fakturan så är man inne i ett flöde med förenklade val. Du behöver inte ställa upp olika konton utan Wrebits AI robot skannar kvittot och utgår från händelsen som inträffat och sedan föreslår Wrebit automatiskt kostnadsställe i bokföringen.
- Wrebit och Danske Bank har nu gjort det ännu enklare genom att koppla ihop Internetbanken och Wrebit så att bokföringen sker helt automatiskt och med kontoavstämning. Det innebär:
- Automatisk bokföring av kundinbetalningar från dina skickade fakturor från Wrebit. När en kund betalar en faktura till ditt konto, får du en notis att din faktura är betald och att den nu är helt uppställd och klar. Sedan behöver du enbart godkänna den automatiskt föreslagna bokföringen genom att trycka på bokföringsknappen. Då blir fakturan automatiskt bokförd.
- Automatisk bokföringsutbetalningar med underlag. När du köper eller betalar något som registreras på ditt företagskonto, så kommer Wrebit att informera dig när du ska koppla ihop underlaget (kvitto eller faktura) med vad betalningen avsåg, för att sedan godkänna den automatiskt föreslagna bokföringen.
Du kan lära dig mer om tjänsterna genom att titta på någon av filmerna.