Kortköp på nätet
Kortköp ger dig trygghet
E-handel är allt vanligare idag men ibland går inte allt som planerat. Om du till exempel inte får varan, eller om den är defekt har du möjlighet att göra en reklamation och få pengarna tillbaka. I första hand ska du alltid vända dig till butiken eller företaget där du har handlat. Skulle frågan inte lösa sig, kontaktar du oss så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt kortköp.
Mastercard ID Check som säkerhetslösning
Från och med 19 juni övergick vi till en uppdaterad säkerhetslösning Mastercard ID Check. Det innebär att du godkänner dina kortköp på nätet med BankID eller en SMS-kod när du handlar i webbutiker anslutna till Mastercard ID Check, istället för att använda det personliga lösenord med Mastercard SecureCode.
Mastercard ID Check är en kostnadsfri autentiseringsmetod för ännu enklare och säkrare kortköp på nätet och ersätter den nuvarande säkerhetslösningen Mastercard SecureCode.
Väljer du BankID kan du använda BankID på samma eller annan enhet. Du kan använda både Mobilt BankID och BankID på fil eller kort. Väljer du SMS får du en engångskod skickad till det mobilnummer du har registrerat hos Danske Bank. Om du saknar mobilnummer eller om du inte är kund i Danske Bank som privatperson kan du inte välja SMS. Vid behov kan du själv uppdatera ditt mobilnummer i internetbanken.
Läs mer här