Digital engagemangsspecifikation

View this form in English

Nu kan du som revisor eller firmatecknare för ett bolag enkelt beställa och ta emot engagemangsspecifikationer digitalt. På så vis kan du snabbt få informationen utan att behöva hantera fysiska dokument.

Digital engagemangsspecifikation är ett enkelt verktyg för att få dina engagemangsspecifikationer digitalt. Det är en säker och lätt lösning att använda för att få en bra överblick över dessa. Med bara några klick kan du ladda ner de dokument du behöver – när det passar dig.

Hur beställer du engagemangsspecifikationer online?

Du kan beställa engagemangsspecifikationer digitalt, så att du inte behöver lägga tid på att kontakta oss varje gång du behöver dessa.

Vad behöver du göra för att kunna beställa digitala engagemangsspecifikationer?
För att banken ska säkerställa att vi levererar den digitala engagemangsspecifikationen till behörig person behöver du som beställer bifoga en fullmakt där det framgår mottagarens namn och personnummer. Denna fullmakt ska vara undertecknad enligt aktuella regler hos Bolagsverket.
Gäller beställningen fler än 5 bolag som tecknas av samma firmatecknare, kan du istället bifoga en lista över de aktuella bolagen tillsammans med fullmakten.

Fyll i fullmakten och skriv ut för undertecknande, därefter laddar du upp den när du beställer engagemangsspecifikation vid ”Ladda upp filer”.

Så här beställer du digitala engagemangsspecifikationer:

  1. Klicka på ”Beställ engagemangsspecifikation” nedan
  2. Ange det bolags organisationsnummer och namn du önskar beställa för
  3. Fyll i det datum som du önskar få specifikationen för samt på vilket språk (svenska/engelska) du vill ha den
  4. Ange vem som är mottagare av specifikationen, med namn (t ex revisionsbyrå) och attention (t ex revisorns namn)
  5. I rullisten "Identifieringstyp" anger du SE personnummer om mottagaren har svenskt personnummer och svensk BankID
  6. Ange mottagarens personnummer och mailadress för meddelande om när specifikationen finns att hämta
  7. Om du vill beställa åt fler mottagare än en klickar du på ”Lägg till mottagare” och anger mottagarinformationen för den mottagaren.
  8. Ladda upp filer.

När all information är registrerad och filer uppladdade, klicka på ”Skicka”.

Engagemangsspecifikationer levereras inom tre till fyra arbetsdagar. Mottagaren får mail med besked när de finns att hämta.

Så här får du åtkomst till Digital engagemangsspecifikation

Det är lätt att få åtkomst till Digital engagemangsspecifikation. Du loggar bara in med ditt personliga BankID och ser då alla specifikationer som har beställts till ditt personnummer.
Klicka på ”Se engagemangsspecifikation”.

 

Se engagemangsspecifikation   Beställ engagemangsspecifikation