Mobile & Tablet Business

Med våra Business-appar har du alltid företaget nära till hands – var du än är.

Med våra appar Mobile Business och Tablet Business får du snabbt en överblick över företagets ekonomi och kan sköta dina bankaffärer var du än är. Du måste ha Business Online för att kunna använda apparna.

Ladda ner till iPhone  Ladda ner till iPad


 Ladda ner till Android-telefon   Ladda ner till Android-surfplatta

Snabb översikt var du än är

Oavsett om du är på väg från ett möte till ett annat, är ute på bygget eller på resa kan du snabbt få en överblick över företagets ekonomi och t.ex. kontrollera om en betalning från en kund kommit in.

Håll företaget igång

Med apparna kan du alltid hålla företaget igång. Du kan göra betalningar, godkänna betalningsbegäran och styra administrationen av åtkomsten till företagets bankkonton.

Din information är säker

Du kan tryggt hantera företagets ekonomi i våra appar. Vi kompromissar inte med säkerheten och våra Business-appar har samma höga säkerhet som Business Online. När du ska godkänna betalningar och ändra i dina användarinställningar måste du ange en säkerhetskod från din dosa. Läs mer om säkerhet.

Komma igång



Åtkomst

För att få åtkomst till Mobile och Tablet Business måste du ha ett användar-ID på ett Business Online-avtal.

När du har laddat ner appen är det enkelt att logga in – ange bara ditt användar-ID och ditt lösenord till Business Online.

Läs mer om Business Online eller våra olika paketlösningar.

Hämta appen

Du kan ladda ner Mobile Business och Tablet Business till iOS och Android i App Store eller Google Play. Sök efter Danske Bank på din telefon eller surfplatta, eller klicka på länken nedan.

Du kan också prova Mobile och Tablet Business – logga in på appen med användar-ID 8888. Du behöver inget lösenord.

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in på Mobile eller Tablet Business-appen?
    Tryck på ”Logga in” och följ anvisningarna på skärmen. För att logga in anger du ditt användar-ID och ditt lösenord, och klickar därefter på ”Logga in”.
  • Är det någon skillnad mellan Business Online på dator och Mobile och Tablet Business-apparna?
    Ja, apparna är utformade för att vara enkla och bekväma, och ge dig åtkomst till dina konton, göra det möjligt att göra snabba betalningar och godkänna tidigare skapade betalningar. Åtkomst via Business Online ger dig därutöver extra funktioner.
  • Kostar det något att använda Mobile och Table Business-apparna?
    Apparna är gratis. Det kan tillkomma normala dataavgifter, beroende på din nätverksoperatör och/eller ditt avtal.
  • Hur lång tid tar det att komma igång med Business-apparna?
    Om du redan är användare av Business Online kan du logga in med ditt användar-ID och lösenord. Om du är ny användare kan du aktivera ditt användar-ID direkt i appen med hjälp av pin koden och kodboxen du har fått från banken.
  • Vilka enheter kan jag använda appen på?
    Appen har utvecklats för iOS-enheter och Android-enheter. För iOS-enheter krävs ett operativsystem som är lägst iOS 7.0 och för Android-enheter lägst 4.4.
  • Vilken är maxgränsen för att överföra pengar?
    Maxbeloppet är motsvarande 60 000 EUR per transaktion.
  • Vilka konton kan jag få åtkomst till med Mobile och Tablet Business-apparna?
    Du kan få åtkomst till samma konton som när du använder Business Online.
  • Vilka funktioner kan jag använda när jag är inloggad?
    När du är inloggad kan du
    • se egna konton i hela Danske Bank-koncernen
    • se saldon, inkl. ett diagram
    • se kontogruppsöversikter och diagram
    • se och söka transaktioner och väntade transaktioner
    • se betalningar och bankgirofiler
    • överföra pengar och skapa betalningar (vissa restriktioner gäller)
    • godkänna betalningar, användarändringar och ändringar i beloppsbegränsningar på konton
    • spärra användare, ta bort spärrar, ta bort användare och beställa nya inloggningsuppgifter
    • ta, redigera, spara och bifoga skärmbilder till säkra meddelanden
    • skicka och ta emot säkra meddelanden med bilagor till och från Danske Bank
    • hitta närmaste Danske Bank eller uttagsautomat
    • hitta telefonnummer för att kontakta oss
    • se obligations- och råvarupriser
    • använda valutaomräkningsfunktionen och se valutakurser för över 25 valutor (valutaomräknaren ger bara en indikation)

  • Kan jag göra och godkänna betalningar?
    Ja, om du har åtkomst till Business Online för att göra och godkänna betalningar har du det även i Mobile och Tablet Business. 
  • Vad händer om jag tappar bort eller blir bestulen på min mobil?
    Du ska genast kontakta din mobiloperatör så att de kan spärra telefonen. Om dina inloggningsuppgifter är skyddade kan ingen annan använda din telefon för att få åtkomst till dina bankuppgifter. Om du däremot tror att någon fått reda på ditt användar-ID, lösenord eller kodbox ska du genast kontakta oss på 0752-48 49 30.
  • Ska jag alltid logga ut?
    För att skydda dina kontouppgifter rekommenderar vi att du alltid loggar ut när du är klar med appen. Välj ”Logga ut”. Om du inte loggar ut när du är klar med appen förblir den öppen och du loggas ut automatiskt efter cirka 15 minuter.
  • Vad händer om jag har glömt mina inloggningsuppgifter?
    Du kan hitta ditt användar-ID på följande sätt:
    • I det följebrev som följde med när du fick kodbox till Business Online.
    • I användaradministrationen till Business Online, om en annan användare, som omfattas av ditt avtal, har nödvändiga åtkomsträttigheter.
    • Ring till Kundsupport Internettjänster på 020-790 347 eller från utlandet på +45-55 85 04 48

    Om du tappat bort ditt lösenord kan du beställa en ny, tillfällig PIN-kod:

    - Om någon annan användare i ditt företag har tillgång till administrationsmodulen i Business Online kan du beställa en PIN-kod via SMS där.

    Om du tappat bort din dosa eller misstänker att någon annan använder den ska du genast spärra den. Spärra ditt kodbox genom att ringa till  0752-48 49 30.
  • Är Mobile och Tablet Business-appen säker?
    Våra lösningar har en mycket hög säkerhetsnivå. Vi utvecklar ständigt våra säkerhetssystem, så att de stämmer överens med aktuell praxis och riktlinjer när det gäller säkra självbetjäningslösningar för internet. Det är dock viktigt att du följer säkerhetsreglerna när du använder Business-apparna. Du bör alltid uppdatera programvaran i din enhet (via iTunes/App Store för iOS-enheter och via uppdateringsfunktionen på Android-enheter) och eventuellt andra installerade appar. Var försiktig när du använder trådlösa nätverk. Ignorera inte varningar om t.ex. icke godkända servercertifikat. Undvik att godkänna och installera programvara som väcker misstankar eller som kommer från människor eller organisationer som du inte känner till eller litar på. Aktivera skärmlåset på din smartphone eller tablet så att den låses efter några minuters inaktivitet och installera aldrig osäkra programvaror.

    När du loggar in identifierar du dig med ditt användar-ID för Business Online och ditt lösenord så får du snabbt och smidigt åtkomst till dina kontouppgifter. Vi kontaktar under inga omständigheter dig för att be om ditt lösenord eller säkerhetskod från dosan. Vi ber dig därför att alltid rapportera den här typen av begäran direkt till kundtjänst på 0752-48 49 30.

    På Mobile Business-appen kan ditt användar-ID lagras på inloggningsskärmen när du loggar in med ”Kom ihåg användaren på den här enheten”.

    På Tablet Business-appen lagras ditt användar-ID på inloggningsskärmen. Den här funktionen kan stängas av om du väljer din profilbild i övre högra hörnet på skärmen och därefter ”redigera”.
    Detta påverkar inte säkerheten, eftersom du ändå måste ange ditt personliga lösenord till dosan för att logga in. Om andra loggar in på din mobila enhet får du en uppmaning om att ange ditt användar-ID igen.

    I samband med betalningar måste du alltid ange ditt lösenord som en extra säkerhetsåtgärd. Du loggas alltid ut från mobilbanken efter cirka 15 minuters inaktivitet.

    Du kan ställa in de flesta enheter så att skärmen automatiskt låses efter en tids inaktivitet.

    Läs mer om IT-säkerhet.

  • Kan jag stoppa meddelanden till en viss enhet?
    Ja, du kan stänga av meddelanden. Logga in till appen på den enhet som du inte längre vill ta emot meddelanden på. Under användarinställningarna kan du stänga av meddelanden.

Få alla fördelar i dag.
Bli kund i Danske Bank.