Ansökningsprocessen
Vår digitala ansökningsprocess gör att du kan ansöka om att bli kund på danskebank.se när det passar dig. Det tar 10-20 minuter att fylla i ansökan. Efter att du har skickat in din ansökan ringer vi dig för att genomföra en intervju om dig och bolagets verksamhet. Vi godkänner oftast en ansökan om att bli kund inom 10 arbetsdagar.
Beroende på vad det är för typ av verksamhet du bedriver behöver vi olika typer av information, för att du ska kunna skapa en komplett ansökan. Under fliken ”Vilka dokument behöver jag?” kan du läsa mer om vad just du behöver ha för information till hands när du fyller i din ansökan. Det är viktigt för oss att lära känna både dig och din verksamhet och också skydda dig som kund. Därför behöver vi ställa ett antal frågor som rör dig och ditt företag. Vi samlar in informationen för att förhindra brottslig verksamhet såsom penningtvätt och terroristfinansiering. Detta är något som alla banker som är verksamma i Sverige är skyldiga att göra enligt svensk lag.
För att bli företagskund i Danske Bank behöver vi veta lite mer om dig och din verksamhet. Fortsätt för att besvara ett antal frågor. I samband med ansökan om att bli företagskund kommer även en kreditupplysning utföras på företaget och företagets ägare.
Du startar ansökan genom att logga in med BankID. Vi kan då hämta information från bolagsverket om din verksamhet. Vi hjälper dig sedan att välja ett passande företagspaket. Detta kan du självklart komplettera med tilläggstjänster som du har behov av.
Om du har några frågor kan du kontakta Kundservice Företag via chatten eller genom att ringa 0752-48 49 30.