Företagserbjudande för dig som är medlem i ett Saco-förbund

Vi erbjuder dig som är medlem i ett Saco-förbund och företagare ett attraktivt, långsiktigt och transparent erbjudande för att enkelt sköta ditt företags ekonomi och utveckla din verksamhet. Förmånerna i erbjudandet är inte tidsbegränsade och vi hjälper dig gärna att byta bank. 

Viktig information inför årsskiftet

Inför årsskiftet är vår handläggningstid längre. Om du vill bilda ett nytt företag eller köper ett Lagerbolag behöver du dessutom ta Bolagsverkets handläggningstid i beaktande. Sammantaget för närvarande ca 20 arbetsdagar.  

  • Kostnadsfritt kontopaket första året, därefter 25% rabatt

  • Digitala verktyg och uppkoppling mot utvalda ekonomisystem

  • Heltäckande finansiell rådgivning

  • Pensions- och placeringsrådgivning

  • Fakturering- och bokföringsapp med Wrebit ingår

*För att ta del av erbjudandet för medlemmar i ett Saco-förbund kommer vi i ansökningsprocessen fråga efter ett samtycke om att spara uppgifter om vilket fackförbund du är medlem i.

Våra kontopaket

Vi erbjuder olika typer av företagspaket beroende på hur din verksamhet ser ut. Som medlem får du gratis kontopaket första året, därefter 25% rabatt.

 

För dig som driver enskild firma

Danske Business One


  • Enkel hantering av både din privata och bolagets ekonomi via samma internetbank
  • Transaktionskonto
  • Möjlighet att lägga till bankgiro
  • Rådgivning via e-möte och telefon
  • Bankgiro







Pris första året: 0 kr/mån
Därefter:51,75 kr/mån

För dig som driver en mindre verksamhet

Danske Business Plus


  • Avancerad internetbank (District);
    – särskilj din privata och din verksamhets ekonomi
    – skicka filer till och från banken
    – integrera med ekonomisystem
    – ha flera användare
  • Bankgiro, kreditkort och transaktionskonto
  • Tillgång till specialister
  • Rådgivning via e-möte och telefon





Pris första året: 0 kr/mån
Därefter:89,25 kr/mån

För dig som driver en större verksamhet

Danske Business Pro


  • Avancerad internetbank (District);
    – särskilj din privata och din verksamhets ekonomi
    – skicka filer till och från banken
    – integrera med ekonomisystem
    – ha flera användare
  • Bankgiro, kreditkort och transaktionskonto
  • Extra transaktionskonto
  • Tillgång till specialister
  • Personlig rådgivare
  • Årlig genomgång


Pris första året: 0 kr/mån
Därefter:164,25 kr/mån

Mer information

  • Vårt privatkundserbjudande för medlemmar i ett Saco-förbund

    Vårt privatkundserbjudande för medlemmar i ett Saco-förbund

    Du kan spara en hel del pengar på att se över din ekonomi. Som kund hos Danske Bank tar du enkelt del av vårt förmånliga medlemserbjudande anpassat för dina behov. 

    Det här kan du ta del av

    • Bolån från 1,54 %
    • Sparkonto XL med ränta från första kronan
    • Bil- och båtlån med en ränta på 2,41 %
    • Privatlån med upp till 2,25 % rabatt
    • Kontopaket med unik medlemsrabatt
    • Ett VIP-nummer för bästa möjliga service

    Läs mer och ta del av vårt privaterbjudande

     

  • Våra kontopaket

    Våra kontopaket

    I den digitala ansökningsprocessen hjälper vi dig att hitta rätt paket för just din verksamhet och du har också möjlighet att anpassa paketet med ytterligare produkter och tjänster. Som medlem i ett Saco-förbund får du gratis kontopaket första året, därefter 25 % rabatt. Efter att du skickat in ansökan kan du återkomma för att göra ändringar och tillägg. Som kund hos oss hjälper vi dig sedan löpande att se över dina behov av nya produkter och tjänster.

    Se prislista för våra kontopaket här nedan.

     

    Danske Business PRO

    219 kr/mån*

    • Transaktionskonto 
    • Extra transaktionskonto
    • District
    • Bankgiroanslutning
    • Bankgirolön
    • Mastercard Classic
    • Årlig engagemangsrapport
    • Telebank (produkten stängd för nyöppning)

    Det här tillkommer: 
    Uppläggningsavgift modul Filöverföring i District (SE, DK, NO, FI)1500 kr 
    Uppläggningsavgift för ytterligare bankgironummer
    250 kr 
    Abonnemangsavgift för filmodul
    50 kr/mån* 
    Leverantörsbetalningar LB

    Ordinarie transaktionsavgifter för Bankgirots tjänster tillkommer, se respektive  tjänst.

    Danske Business PLUS

    119 kr/mån*

    • Transaktionskonto
    • Bankgiroanslutning
    • Sparkonto Företag
    • District
    • Telebank (produkten stängd för nyöppning)
    • Mastercard Classic Small
    • Årlig engagemangsrapport

    Det här tillkommer: 
    Uppläggningsavgift modul Filöverföring i District (SE, DK, NO, FI)1500 kr 
    Uppläggningsavgift för ytterligare bankgironummer
    250 kr 
    Abonnemangsavgift för filmodul
    50 kr/mån* 
    Leverantörsbetalningar LB

    Ordinarie transaktionsavgifter för Bankgirots tjänster tillkommer, se respektive  tjänst.

    Danske Business ONE

    69 kr/mån*

    • Transaktionskonto
    • Bankgiroanslutning
    • Sparkonto Företag
    • Hembanken
    • Årlig engagemangsrapport
    • Telebank (produkten stängd för nyöppning)

    Ordinarie transaktionsavgifter för Bankgirots tjänster tillkommer, se respektive tjänst.

     *Avgifterna debiteras kvartalsvis 
  • Ansökningsprocessen

    Ansökningsprocessen

    Vår digitala ansökningsprocess gör att du kan ansöka om att bli kund på danskebank.se när det passar dig. Det tar 10-20 minuter att fylla i ansökan. Efter att du har skickat in din ansökan ringer vi dig för att genomföra en intervju om dig och bolagets verksamhet. Vi godkänner oftast en ansökan om att bli kund inom 10 arbetsdagar.

    Beroende på vad det är för typ av verksamhet du bedriver behöver vi olika typer av information, för att du ska kunna skapa en komplett ansökan. Under fliken ”Vilka dokument behöver jag?” kan du läsa mer om vad just du behöver ha för information till hands när du fyller i din ansökan. Det är viktigt för oss att lära känna både dig och din verksamhet och också skydda dig som kund. Därför behöver vi ställa ett antal frågor som rör dig och ditt företag. Vi samlar in informationen för att förhindra brottslig verksamhet såsom penningtvätt och terroristfinansiering. Detta är något som alla banker som är verksamma i Sverige är skyldiga att göra enligt svensk lag.

    För att bli företagskund i Danske Bank behöver vi veta lite mer om dig och din verksamhet. Fortsätt för att besvara ett antal frågor. I samband med ansökan om att bli företagskund kommer även en kreditupplysning utföras på företaget och företagets ägare.

    Du startar ansökan genom att logga in med BankID. Vi kan då hämta information från bolagsverket om din verksamhet. Vi hjälper dig sedan att välja ett passande företagspaket. Detta kan du självklart komplettera med tilläggstjänster som du har behov av.

    Om du har några frågor kan du kontakta Kundservice Företag via chatten eller genom att ringa 0752-48 49 30.

  • Vilka dokument behöver jag?

    Vilka dokument behöver jag?

    Beroende på vilken verksamhet du har, behöver vi få in olika typer av dokument.

    Juridisk form Dokument som du behöver skicka in till oss
    AktiebolagEtt organisationsschema
    Bolag under bildandeStiftelseurkund
    Lagerbolag Generalfullmakt
    Bostadsrättsförening

    Stadgar

    Senaste årsmötesprotokollen

    Stiftelse
    Ideel förening

    Stadgar

    Senaste årsmötesprotokollen

    Handelsbolag

    Dokumentation om vilka som är ägare samt vilka som har betydande inflytande i handelsbolaget

    Ett organisationsschema

    Kommanditbolag

    Ägarstruktur

    Ett organisationsschema och/eller en utredning om verkliga huvudmän och personer med betydande inflytande

    Samfällighet

    Stadgar

    Senaste årsmötesprotokollen

    Enkelt bolagIngånget avtal som visar alla delägare
  • Rådgivning

    Rådgivning

    Vi ger dig rådgivning och hjälp var du än befinner dig i landet, via chat, telefon eller i digitala möten.

    Heltäckande finansiell rådgivning

    Våra rådgivare är experter på mindre företag och känner till dina behov och utmaningar. I våra rådgivningsmöten går vi igenom din verksamhet med mål att optimera just din verksamhet. Rådgivaren går igenom viktiga frågeställningar gällande finansiering, ägande och förvaltning av dina tillgångar, förenkling, optimering och drift av din verksamhet.

    Pensions- och placeringsrådgivning

    I den heltäckande analys av din verksamhet som du som kund gör tillsammans med rådgivaren går vi genom dina behov av hjälp med planering av din pension och om du har behov av att göra placeringar. I samarbete med vårt helägda dotterbolag Danica Pension erbjuder vi både kostnadsfri rådgivning som både går igenom behov av försäkringsskydd och placeringsstrategi. Danica Pension har marknadens bredaste fondutbud.

  • Kontakta oss

    Kontakta oss

    Om du har frågor eller redan är företagskund hos oss och vill ta del av erbjudandet, får du prioriterad service genom att kontakta oss på 0752-48 21 00.