Företagserbjudande för dig som är medlem i ett Saco-förbund

Vi erbjuder dig som är medlem i ett Saco-förbund och företagare ett attraktivt, långsiktigt och transparent erbjudande för att enkelt sköta ditt företags ekonomi och utveckla din verksamhet. Förmånerna i erbjudandet är inte tidsbegränsade och vi hjälper dig gärna att byta bank.

  • Kostnadsfritt kontopaket första året, därefter 25% rabatt

  • Digitala verktyg och uppkoppling mot utvalda ekonomisystem

  • Heltäckande finansiell rådgivning

  • Pensions- och placeringsrådgivning

*För att ta del av erbjudandet för medlemmar i ett Saco-förbund kommer vi i ansökningsprocessen fråga efter ett samtycke om att spara uppgifter om vilket fackförbund du är medlem i.


Bli kund snabbt och enkelt online

Hos oss går det snabbt och enkelt att bli kund när du använder mobilt BankID. Du får svar på din ansökan inom 1-2 arbetsdagar.

Klart!

Ansök om att bli företagskund via denna sida
Välj de produkter och tjänster du vill ha
Svara på några frågor om ditt företag
Skicka in din ansökan
Du får svar på din ansökan inom 1-2 arbetsdagar

Ansök om att bli företagskund via denna sida

Välj de produkter och tjänster du vill ha

Svara på några frågor om ditt företag

Skicka in din ansökan

Klart!

Våra kontopaket

Vi erbjuder olika typer av företagspaket beroende på hur din verksamhet ser ut. Som medlem får du gratis kontopaket första året, därefter 25% rabatt.

 

För dig som driver enskild firma

Danske Business One


  • Enkel hantering av både din privata och bolagets ekonomi via samma internetbank
  • Transaktionskonto
  • Möjlighet att lägga till bankgiro
  • Rådgivning via e-möte och telefon
  • Möjlighet att lägga till bankgiro







Pris första året: 0 kr/mån
Därefter:49 kr/mån

För dig som driver en mindre verksamhet

Danske Business Plus


  • Avancerad internetbank (Business Online);
    – särskilj din privata och din verksamhets ekonomi
    – skicka filer till och från banken
    – integrera med ekonomisystem
    – ha flera användare
  • Bankgiro, kreditkort och transaktionskonto
  • Tillgång till specialister
  • Rådgivning via e-möte och telefon





Pris första året: 0 kr/mån
Därefter:99 kr/mån

För dig som driver en större verksamhet

Danske Business Pro


  • Avancerad internetbank (Business Online);
    – särskilj din privata och din verksamhets ekonomi
    – skicka filer till och från banken
    – integrera med ekonomisystem
    – ha flera användare
  • Bankgiro, kreditkort och transaktionskonto
  • Extra transaktionskonto
  • Tillgång till specialister
  • Personlig rådgivare
  • Årlig genomgång


Pris första året: 0 kr/mån
Därefter:199 kr/mån

Mer information

  • Våra kontopaket

    Våra kontopaket

    I den digitala ansökningsprocessen hjälper vi dig att hitta rätt paket för just din verksamhet och du har också möjlighet att anpassa paketet med ytterligare produkter och tjänster. Som medlem i ett Saco-förbund får du gratis kontopaket första året, därefter 25 % rabatt. Efter att du skickat in ansökan kan du återkomma för att göra ändringar och tillägg. Som kund hos oss hjälper vi dig sedan löpande att se över dina behov av nya produkter och tjänster.

    Se prislista för våra kontopaket här nedan.

     

    Danske Business PRO

    199 kr/mån*

    • Transaktionskonto 
    • Extra transaktionskonto
    • Business Online
    • Bankgiroanslutning
    • Bankgirolön
    • Mastercard Classic
    • Årlig engagemangsrapport
    • Telebank (produkten stängd för nyöppning)

    Det här tillkommer: 
    Uppläggningsavgift modul Filöverföring i Business Online (SE, DK, NO, FI)1500 kr 
    Uppläggningsavgift för ytterligare bankgironummer
    250 kr 
    Abonnemangsavgift för filmodul
    50 kr/mån* 
    Leverantörsbetalningar LB

    Ordinarie transaktionsavgifter för Bankgirots tjänster tillkommer, se respektive  tjänst.

    Danske Business PLUS

    99 kr/mån*

    • Transaktionskonto
    • Bankgiroanslutning
    • Sparkonto Företag
    • Business Online
    • Telebank (produkten stängd för nyöppning)
    • Mastercard Classic Small
    • Årlig engagemangsrapport

    Det här tillkommer: 
    Uppläggningsavgift modul Filöverföring i Business Online (SE, DK, NO, FI)1500 kr 
    Uppläggningsavgift för ytterligare bankgironummer
    250 kr 
    Abonnemangsavgift för filmodul
    50 kr/mån* 
    Leverantörsbetalningar LB

    Ordinarie transaktionsavgifter för Bankgirots tjänster tillkommer, se respektive  tjänst.

    Danske Business ONE

    49 kr/mån*

    • Transaktionskonto
    • Bankgiroanslutning**
    • Sparkonto Företag
    • Hembanken
    • Årlig engagemangsrapport
    • Telebank (produkten stängd för nyöppning)

    Ordinarie transaktionsavgifter för Bankgirots tjänster tillkommer, se respektive tjänst.

     *Avgifterna debiteras kvartalsvis 
     **Etableringsavgift och avgift vid flytt från annan bank 500 kr
  • Ansökningsprocessen

    Ansökningsprocessen

    Vår digitala ansökningsprocess gör att du kan ansöka om att bli kund när det passar dig. Det tar 10-20 minuter att fylla i ansökan.

    När vi har all information vi behöver om din verksamhet får du besked inom 1-2 arbetsdagar.
    Beroende på vad det är för typ av verksamhet du bedriver behöver vi olika typer av information för att du ska kunna skapa en komplett ansökan. Under fliken ”Vilka dokument behöver jag?” kan du läsa mer om vad just du behöver ha för information till hands när du fyller i din ansökan.

    Du startar ansökan genom att logga in med BankID. Vi kan då hämta information från bolagsverket om din verksamhet. Vi hjälper dig sedan att välja ett passande företagspaket. Detta kan du självklart komplettera med tilläggstjänster som du har behov av.

    Det är viktigt för oss att lära känna både dig och din verksamhet och också skydda dig som kund. Därför behöver vi ställa ett antal frågor som rör dig och ditt företag. Vi samlar in informationen för att förhindra brottslig verksamhet såsom penningtvätt och terroristfinansiering. Detta är något som alla banker som är verksamma i Sverige är skyldiga att göra enligt svensk lag.

    Om du har några frågor kontakta Kundservice Företag på chat eller telefon.
  • Vilka dokument behöver jag?

    Vilka dokument behöver jag?

    Beroende på vilken verksamhet du har, behöver vi få in olika typer av dokument.

    Juridisk form Dokument som du behöver skicka in till oss
    AktiebolagEtt organisationsschema
    Bolag under bildandeStiftelseurkund
    Lagerbolag Generalfullmakt
    Bostadsrättsförening

    Stadgar

    Senaste årsmötesprotokollen

    Stiftelse
    Ideel förening

    Stadgar

    Senaste årsmötesprotokollen

    Handelsbolag

    Dokumentation om vilka som är ägare samt vilka som har betydande inflytande i handelsbolaget

    Ett organisationsschema

    Kommanditbolag

    Ägarstruktur

    Ett organisationsschema och/eller en utredning om verkliga huvudmän och personer med betydande inflytande

    Samfällighet

    Stadgar

    Senaste årsmötesprotokollen

    Enkelt bolagIngånget avtal som visar alla delägare
  • Rådgivning

    Rådgivning

    Vi ger dig rådgivning och hjälp var du än befinner dig i landet, via chat, telefon eller i digitala möten.

    Heltäckande finansiell rådgivning
    Våra rådgivare är experter på mindre företag och känner till dina behov och utmaningar. I våra rådgivningsmöten går vi igenom din verksamhet med mål att optimera just din verksamhet. Rådgivaren går igenom viktiga frågeställningar gällande finansiering, ägande och förvaltning av dina tillgångar, förenkling, optimering och drift av din verksamhet. 


    Pensions- och placeringsrådgivning

    I den heltäckande analys av din verksamhet som du som kund gör tillsammans med rådgivaren går vi genom dina behov av hjälp med planering av din pension och om du har behov av att göra placeringar. I samarbete med vårt helägda dotterbolag Danica Pension erbjuder vi både kostnadsfri rådgivning som både går igenom behov av försäkringsskydd och placeringsstrategi. Danica Pension har marknadens bredaste fondutbud.

     

  • Priser och villkor