Mest ställda frågorna just nu

Ta en titt här först...

  • Vad ska jag betala på min kortfaktura?

    Vad du ska betala och när, påverkas av bryttiden för din faktura och om du har förlängd kredittid eller ej.

    Fakturan skapas på ert brytdatum (Vanligtvist 15e eller sista i månaden, se ”Period” på fakturan för att se ert brytdatum). Transaktioner som sker efter ert brytdatum hamnar på nästkommande faktura.

    Nedan ser du ett exempel utan förlängd kredittid och ett med förlängd kredittid.

    Exempel utan förlängd kredittid
    Du ska betala det belopp som är ”fakturerat för denna period”. Till höger på samma rad ser du vilket datum som betalningen förfaller.

    Du ska betala 2 928,75 SEK senast 2017-10-16

    Exempel med förlängd kredittid
    Om du har förlängd kredittid (30 dagars förlängd kredittid i exemplet nedan) innebär det att en ny faktura skapas innan den tidigare har förfallit.

    Detta innebär att vad du ska betala denna månad finns specifierat på föregående månads faktura och på denna månads faktura ser du vad du ska betala nästa månad (se exempel nedan).

    Du ser beloppet som ska betalas och på vilket datum på samma sätt som ovan.


    Fakturan skickas ut 2017-08-15 och du ska betala 7,837.22 senast 2017-10-02.

    Det som ska vara betalt i augusti hittar du på den tidigare fakturan (se nedan).

     

  • Varför blir mitt kortköp nekat?

    Har du ett företagskort med personligt betalningsansvar, kan du enkelt i kortmodulen i Business Online se om du har nått upp till er köpgräns/saldo.

    1. Klicka på "Kort" i menyn.
    2. Välj "Kortöversikt".
    3. Välj det avtal du önskar administrera kortet för i rullistan vid Kortavtal.
    4. Klicka på pilen till vänster om kortinnehavarens namn.
    5. Välj ”Beloppsgränser”. Här ser du hur mycket av köpgränsen som är utnyttjad och du kan klicka på ”Ändra beloppsgräns” nere till höger för att höja eller sänka köpgränsen.

    Blir köpet nekat trots du inte har nått upp till er köpgräns/saldo? Kontakta oss.
  • Spärra kort - Hur spärrar jag mitt kort?

    Du spärrar ditt kort genom att ringa oss på 0771-560 560, vi svarar dygnet runt, året runt. Om du har kortmodulen i Business Online kan du både spärra ditt kort samt beställa ett ersättningskort själv. Här finns mer information om kortmodulen.

    1. Klicka på "Kort" i menyn.
    2. Välj "Kortöversikt".
    3. Välj det avtal du önskar administrera kortet för i rullistan vi Kortavtal.
    4. Klicka på pilen till vänster om kortinnehavarens namn.
    5. Välj "Spärra kort".
  • Vad är det för transaktion som skett på kortet?
    På kortkontot i Business Online kan du se detaljer om köpet om vilket kort som har använts, om det skedde i en fysisk butik eller vid internetköp samt namn på butiken som mottagit betalningen. Om det är ett kort med personligt betalningsansvar kan du se detaljer om köpet i Hembanken Privat. Om du inte har Business Online eller Hembanken Privat eller inte kan hitta transaktionen är du varmt välkommen att kontakta oss.

    Om det har skett otillbörliga köp på företagets kort kan man göra en reklamation här.
  • Jag har gjort en betalning, när når den mottagaren?
    Det beror på vilken sorts typ av betalning du har gjort och när den är utfärdad. Här kan du läsa om vilka stopptider de olika betalningarna har och när de förväntas nå mottagaren.

Behöver du mer hjälp?

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
Business Online support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här. Har du specifika frågor om ditt engagemang? Var då beredd på att kunna verifiera din identitet med hjälp av t.ex. bank-id, så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
  • Ring
  • Kontakta

    Här kan du kontakta oss via mail för allmänna bankfrågor. Vi kan dessvärre inte av säkerhetsskäl svara på specifika engagemangsfrågor, då vi inte kan bekräfta din identitet denna kontaktväg. Är du redan kund i banken och har specifika frågor om ditt engagemang, kontakta oss istället via din internetbank. Klicka här för att läsa mer om hur du skickar ett säkert meddelande.

  • Hitta
    Hitta kontor eller uttagsautomat
  • Synpunkter

    Om du har du synpunkter på vår hemsida eller något annat vänligen tryck på knappen här nedan.


Vad kan vi hjälpa dig med i dag?

Vad kan vi hjälpa dig med i dag?

File Size Exceeds the Limit
Remove File Size Exceeds the Limit