Företagskort för ditt företag

Vi har ett brett urval av olika betalkort. Vilket av dem som passar ditt företag bäst beror på era behov. Vi kan erbjuda många olika lösningar som underlättar både för den som ska använda kortet och den som ska administrera det. För aktuella priser på våra företagskort kan du titta på vår prislista för företag.

Se alla företagskort

Rapportering

Om företaget har många kort användare, kan det vara svårt att behålla kontrollen och se till att kostnaderna är i enlighet med de interna reglerna. Här kan vi erbjuda er olika lösningar.

Internationell kreditkort

Vi erbjuder kreditkort som kan användas över hela världen. Korten från Mastercard kan väljas med försäkringar som skyddar anställda och deras tillhörigheter när de är ute och reser.

Kortadministration

Vi erbjuder enkel och smidig integration med de flesta reseräkningssystem som gör det lättare att hålla koll på dina utgifter och se till att ni uppfyller eventuella lagar och förordningar.
Företagskort

Tips och råd

  • Kortköp på nätet

    Kortköp på nätet

    Kortköp ger dig trygghet
    E-handel är allt vanligare idag men ibland går inte allt som planerat. Om du till exempel inte får varan, eller om den är defekt har du möjlighet att göra en reklamation och få pengarna tillbaka. I första hand ska du alltid vända dig till butiken eller företaget där du har handlat. Skulle frågan inte lösa sig på det sättet kontaktar du oss så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt kortköp.

    Mastercard ID Check från den 19 juni 2017
    Efter den 19 juni 2017 övergår vi till en uppdaterad säkerhetslösning Mastercard ID Check. Det innebär att du godkänner dina kortköp på nätet med BankID eller en SMS-kod när du handlar i webbutiker anslutna till Mastercard ID Check, istället för att använda det personliga lösenord med Mastercard SecureCode.

    Mastercard ID Check är en kostnadsfri autentiseringsmetod för ännu enklare och säkrare kortköp på nätet och ersätter den nuvarande säkerhetslösningen Mastercard SecureCode.

    Väljer du BankID kan du använda BankID på samma eller annan enhet. Du kan använda både Mobilt BankID och BankID på fil eller kort. Väljer du SMS får du en engångskod skickad till det mobilnummer du har registrerat hos Danske Bank. Om du saknar du mobilnummer eller om du inte är kund i Danske Bank som privatperson kan du inte välja SMS. Vid behov kan du själv uppdatera ditt mobilnummer i internetbanken.

    Läs mer här

  • Handla säkert på internet

    Handla säkert på internet

    Nu har det blivit säkrare att handla i webbutiker som är kopplade till säkerhetslösningarna MasterCard SecureCode och Verified by Visa. Du anger en SecureCode eller ett Verified by Visa-lösenord varje gång du betalar för dina inköp i webbutiker som är anslutna till säkerhetslösningarna. Registrera din SecureCode eller ditt Verified by Visa-lösenord nästa gång du handlar.

    Ökad säkerhet i allt fler webbutiker
    Det är allt fler webbutiker som använder sig av MasterCard SecureCode och Verified by Visa både i Sverige och i utlandet. Därför kommer du ofta att få använda din SecureCode eller ditt Verified by Visa-lösenord.

    Registrera din SecureCode eller ditt Verified by Visa-lösenord nu eller nästa gång du handlar
    För att du ska kunna handla i webbutiker måste du registrera en SecureCode eller ett Verified by Visa-lösenord. Du kan göra det i förväg eller i samband med att du gör ditt första köp i en webbutik som är kopplad till säkerhetslösningen.

    Registrera ditt kort på Verified by Visa/Mastercard SecureCode

  • Kortreklamationer

    Kortreklamationer

    Du kan reklamera ett kortköp och få tillbaka pengarna om företaget du handlat från har gått i konkurs eller om det har bokats en transaktion som du inte har gjort. Skicka då in ett reklamationsärende. Fyll i reklamationsblanketten nedan, skriv ut den och posta till oss. 

    Har du frågor är du välkommen att kontakta Kundservice Kort Företag på telefon 0771-560 560.

    Här är några exempel på vad du kan reklamera
    Det har bokats en korttransaktion som du inte har gjort
    Du har inte fått de varor du beställt och betalat med kortet
    Ett godkänt köp har dragits två gånger
    Du fick inte ut några sedlar ur automaten, men uttaget är bokat på kontot

    Viktigt att tänka på vid reklamation

    • Agera snabbt. Då ökar du dina chanser att få ersättning
    • Vid en felaktig transaktion kontaktar du i första hand säljaren för att försöka lösa ärendet. Säljaren är ansvarig för fel på en vara eller tjänst
    • Var tydlig och utförlig i redogörelsen om vad som hänt
    • Bifoga underlag som kvitton eller orderbekräftelse som kan styrka och underlätta ditt ärende
    • Lämna telefonnummer för eventuella kompletterande frågor

    Reklamationsblanketten måste alltid skrivas under av kortinnehavaren.

    Reklamationen postas till: Danske Bank, Kontorssupport, Box 328, 581 03 Linköping.

    Ladda hem blanketter

    1. Du har försökt att ta ut pengar i en uttagsautomat, men ett fel uppstod
    Ladda ned
    2. Du har inte godkänt eller tagit del i transaktionerna – kortet var i ditt förvar
    Ladda ned
    3. Du har inte godkänt eller tagit del i transaktionerna – kortet var inte i ditt förvar
    Ladda ned
    4. Du har sagt upp ett abonnemang, men beloppet dras fortfarande från ditt kontoLadda ned
    5. Du har beställt och betalat för en vara/tjänst, men har inte mottagit den
    Ladda ned
    6. Varan eller tjänsten som du har mottagit är felaktig eller defekt
    Ladda ned
    7. Du har inte fått pengar i retur, trots att du annullerat köpet eller returnerat varan
    Ladda ned
    8. Betalningsmottagaren har dragit fler belopp än vad du har godkänt
    Ladda ned
    9. Betalningsmottagaren har debiterat för samma köp flera gånger/ett annat belopp än det överenskomna beloppet har dragits från kontot
    Ladda ned
  • Skadeanmälan
  • PIN-kod

    PIN-kod

    PIN-koden är nödvändig för att kunna betala med kort
    I de flesta kortterminaler som läser på kortets chip (så kallade EMV-terminaler) är det ett krav att ange PIN-kod för att kunna betala med kortet. En kortterminal som läser på chip och ställer krav på PIN-kod ger en hög säkerhet och risken för bedrägerier minskar.
    Antalet EMV-terminaler ökar snabbt både i Sverige och i utlandet. Därför är det viktigt att du lär dig din PIN-kod utantill.

    Det blir enklare med Gemensam PIN - kod
    Du har möjlighet att välja Gemensam PIN-kod på alla dina kort i banken. Den blir enklare och säkrare när du bara behöver komma ihåg en PIN-kod.

    Du beställer Gemensam PIN-kod via Hembanken eller genom att ringa Kundservice Företagskort tel 0771- 560 560.

  • Redovisa kvitton digitalt

    Redovisa kvitton digitalt

    Bokför alla kvitton digitalt med Dicom Expense

    Med mobilappen kan man fotografera alla kvitton som sedan kopplas till aktuell korttransaktioner. På så sätt förenklas administrationen och bokföringen går snabbare och ni slipper hantera papperskvitton.

     Läs mer och gör en intresseanmälan

    www.expense.se/danskebank
    Danskebank@expense.se


    Automatisk bokföring av kvitton med Companyexpense

    Alla transaktioner från företagskortet skickas dagligen till mobilappen och användaren behöver endast komplettera med en kvittobild. Samtidigt matchas alla kvitton mot kortfakturan och kan bokföras automatiskt. Därmed försvinner administrationen och företaget får ett automatiserat flöde för att hantera sina kvitton.

     Läs mer och prova gratis i 30 dagar

    http://www.companyexpense.se
    info@companyexpense.se

När det gäller företagskort så är det inte färgen eller kreditstorleken som gör den stora skillnaden. Det är systemet bakom kortet som kan optimera verksamheten genom att göra livet lättare för både företaget och dina anställda. Ju fler anställda du har desto viktigare blir de olika tillval och möjligheter som kommer med diverse kort.

Behöver du råd eller hjälp så är du alltid välkommen att chatta eller ringa oss. Chattknappen hittar du längst ner till höger, önskar du att ringa oss kan du nå oss på 0752-48 49 30. Du kan även se en jämförelse mellan våra olika kortlösningar längre ned på sidan.

 

Företagskort Platinum

  • Internationellt kreditkort med omfattande försäkring
  • Tillgång till lounger för kortinnehavaren och en medföljande person

Läs mer

Företagskort Gold

  • Internationellt kreditkort med utökad försäkring
  • Fri tillgång till över 900 flygplatslounger

Läs mer

Företagskort Classic

  • Internationellt kreditkort
  • Avsett för arbetsrelaterade reseutgifter

Läs mer

Företagskort Classic Small

  • Internationellt kreditkort
  • Ett enkel och flexibelt kort

Läs mer

Bankkort Företag

  • Internationellt betalkort
  • Betala och få kontanter

Läs mer

Företagskort Platinum Företagskort Gold Företagskort Classic Företagskort Classic Small Bankkort Företag
Årskostnad Från 1.800 kr till 1.995 kr Från 1.200 kr till 1.495 kr Från 500 kr till 700 kr Från 200 kr till 400 kr 300 kr
Anslutningsavgift 0 kr 0 kr 0 kr 0 kr 0 kr
Kreditgräns 100.000 kr 100.000 kr 50.000 kr 50.000 kr Upp till saldo på konto
Kontantuttag
Emergency Card/Emergency Cash
Reseförsäkring
Avbeställningsskydd
Olycksfall
Försening av flyg (4 timmar)
Försening av bagage (4 timmar)
Hemtransport vid olycka/sjukdom
Resegodsskydd
Övriga försäkringar
Rabatt på hyrbil
Tillgång till flygplatslounger
Läs mer Läs mer Läs mer Läs mer Läs mer

  • Företagskort Platinum
    Företagskort Platinum
    Årskostnad Från 1.800 kr till 1.995 kr
    Anslutningsavgift 0 kr
    Kreditgräns 100.000 kr
    Kontantuttag
    Emergency Card/Emergency Cash
    Reseförsäkring
    Avbeställningsskydd
    Olycksfall
    Försening av flyg (4 timmar)
    Försening av bagage (4 timmar)
    Hemtransport vid olycka/sjukdom
    Resegodsskydd
    Övriga försäkringar
    Rabatt på hyrbil
    Tillgång till flygplatslounger

  • Företagskort Gold
    Företagskort Gold
    Årskostnad Från 1.200 kr till 1.495 kr
    Anslutningsavgift 0 kr
    Kreditgräns 100.000 kr
    Kontantuttag
    Emergency Card/Emergency Cash
    Reseförsäkring
    Avbeställningsskydd
    Olycksfall
    Försening av flyg (4 timmar)
    Försening av bagage (4 timmar)
    Hemtransport vid olycka/sjukdom
    Resegodsskydd
    Övriga försäkringar
    Rabatt på hyrbil
    Tillgång till flygplatslounger

  • Företagskort Classic
    Företagskort Classic
    Årskostnad Från 500 kr till 700 kr
    Anslutningsavgift 0 kr
    Kreditgräns 50.000 kr
    Kontantuttag
    Emergency Card/Emergency Cash
    Reseförsäkring
    Avbeställningsskydd
    Olycksfall
    Försening av flyg (4 timmar)
    Försening av bagage (4 timmar)
    Hemtransport vid olycka/sjukdom
    Resegodsskydd
    Övriga försäkringar
    Rabatt på hyrbil
    Tillgång till flygplatslounger

  • Företagskort Classic Small
    Företagskort Classic Small
    Årskostnad Från 200 kr till 400 kr
    Anslutningsavgift 0 kr
    Kreditgräns 50.000 kr
    Kontantuttag
    Emergency Card/Emergency Cash
    Reseförsäkring
    Avbeställningsskydd
    Olycksfall
    Försening av flyg (4 timmar)
    Försening av bagage (4 timmar)
    Hemtransport vid olycka/sjukdom
    Resegodsskydd
    Övriga försäkringar
    Rabatt på hyrbil
    Tillgång till flygplatslounger

  • Bankkort Företag
    Bankkort Företag
    Årskostnad 300 kr
    Anslutningsavgift 0 kr
    Kreditgräns Upp till saldo på konto
    Kontantuttag
    Emergency Card/Emergency Cash
    Reseförsäkring
    Avbeställningsskydd
    Olycksfall
    Försening av flyg (4 timmar)
    Försening av bagage (4 timmar)
    Hemtransport vid olycka/sjukdom
    Resegodsskydd
    Övriga försäkringar
    Rabatt på hyrbil
    Tillgång till flygplatslounger

Relaterat innehåll


Få alla fördelar i dag. Bli kund i Danske Bank.