Ny kund i Danske Bank

  • Ny kund i Danske Bank, från första kontakten till inloggning i internetbanken

    1. Du ansöker om att bli kund i Danske Bank genom att fylla i dina kontaktuppgifter på vår hemsida: https://danskebank.se/foretag/bli-kund

    Inom 48 timmar blir du kontaktad av oss.

    Är det ett nybildat bolag eller lagerbolag?
    Då kommer du få ett Etableringskonto som du sätter in aktiekapitalet på. Du får sedan ett bankintyg/likvidintyg, när bolaget är färdigregistrerat hos Bolagsverket skickar vi ut avtal på produkter och tjänster. Glöm inte bort att du kan beställa digitala bankintyg på http://www.verksamt.se (endast nybildade bolag, gäller ej lagerbolag)

    2. Vi skickar sedan ut avtal på kontopaket/produkter/tjänster. Många avtal kan vi skicka med Digital Signering så att firmatecknare enkelt signerar avtalet med sitt privata BankID. Vissa avtal (t.ex med kredithandlingar) måste fortfarande skickas via brev.

    Här kan du läsa mer om Digital Signering.

    3. Efter att du signerat och returnerat avtalet kommer du läggas upp i våra system och vi kommer skicka ut inloggningsuppgifter till internetbanken, District.

    4. I samband med att du loggar in i District skickar vi ut en serie med mail som hjälper dig att komma igång.

    5. Har du frågor eller funderingar?

    Kundservicesidorna hittar du svar på de flesta frågorna.
    Inne i District finns även ett hjälpcenter

    På våra produktsidor kan du läsa mer om exempelvis våra finansieringslösningar. 

    Du är också alltid varmt välkommen att kontakta oss, våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på sidan.

  • Jag har fyllt i formuläret på hemsidan, när blir jag kontaktad?

    Du blir normalt kontaktad inom 48 timmar av en av våra rådgivare.

  • Går det snabbar om jag ringer till Kundservice?

    För att du ska få bästa möjliga service som ny kund, fyller du i ett nykundsformulär som gör att du får kontakt av en specialist hos oss. När du sedan har allmänna frågor eller funderingar om våra kontopaket är du välkomna att kontakta Kundservice Företag.

  • Jag har fått min District dosa men ingen PIN-kod

    Av säkerhetsskäl skickas inte dosan ut i samma försändelse som PIN-koden. Du får därför PIN-koden någon dag efter dosan.

  • Jag har fått mitt kort men ingen PIN-kod

    PIN-koden kommer någon dag efter kortet. Tänk på att om du har ett privatkort hos Danske Bank har ditt företagskort samma PIN-koden. Det går inte ut någon separat PIN-koden till företagskortet om du inte har valt att ha separata PIN-koder.

  • Jag väntar på inloggningsuppgifterna till District men jag måste redan nu ta emot en betalning till företaget

    Om du har signerat avtal om ett nytt bankgironummer kan du alltid gå in på www.bgc.se och söka på ert Organisationsnummer och där få uppgift om bankgironumret. Det kan vara så att bankgironumret redan är registrerat och att bekräftelsen är på väg till er via post.

    Har du inte ett bankgiro ännu kan du ta emot betalningar genom att betalaren gör en kontoöverföring till ert konto.

  • Jag måste göra en betalning från företagskontot men har inte fått åtkomst till District ännu

    Om du är registrerad som firmatecknare i Bolagsverket kan du kontakta Kundservice Företag på telefonnummer 0752-48 49 30 så kan vi hjälp till med brådskande betalningar eller överföringar. Tänk på att vi måste kunna legitimera dig med BankID eller din kodbox till Hembanken för att kunna hjälpa till med överföringar.

Kontakta oss om du har frågor

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
District support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här. Har du specifika frågor om ditt engagemang? Var då beredd på att kunna verifiera din identitet med hjälp av t.ex. bank-id, så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
  • Ring

    Kundservice Företag

    0752-48 49 30

    Kundsupport Internettjänster:

    020-790 347

    Kundsupport Internettjänster från utlandet:

    +45 55 85 04 48
    Våra Finanscenter

    När du ringer till oss, och när vi ringer till dig på din begäran eller som en uppföljning av din begäran, så kan telefonsamtalet komma att spelas in och sparas som dokumentation och av säkerhetsskäl. Vi måste spela in och spara telefonsamtalen om vi diskuterar investeringsfrågor med dig.

Få alla fördelar i dag.
Bli kund i Danske Bank.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.