Företagskort

Här hittar du det flesta svaren om kort, om du saknar något finns våra kontaktuppgifter längst ned på sidan.

 

 

  • Spärra kort - Hur spärrar jag mitt kort?

    Spärra kort - Hur spärrar jag mitt kort?

    Du spärrar ditt kort genom att ringa oss på 0771-560 560, vi svarar dygnet runt.

    Om du har kortmodulen i Business Online kan du både spärra ditt kort samt beställa ett ersättningskort själv.

  • Pinkod - Vad gör jag när jag har glömt min pinkod?

    Pinkod - Vad gör jag när jag har glömt min pinkod?

    Du som har ett företagskort med personligt betalningsansvar och är privatkund i banken har möjlighet att återställa din PIN-kod i Hembanken.

    Så gör du:
    • Logga in i Hembanken
    • Klicka på "Kort & valuta".
    • Klicka på "Kortöversikt".
    • Klicka på pilen framför det kort du vill ha en ny pinkod till.
    • Välj "Återbeställ pinkod".
    • Klicka på "OK".
    • Godkänn med din säkerhetslösning och klicka på "OK".

    Om du har kortmodulen i Business Online kan du även där återställa din PIN-kod, du kan kontakta oss för mer information.
  • Nytt kort - När får jag mitt beställda kort?

    Nytt kort - När får jag mitt beställda kort?

    När du beställer ett kort får du det med posten cirka en till två veckor efter din beställning.

    Har du inte fått ditt kort inom två veckor, vänligen kontakta oss.
  • Kortreklamationer

    Kortreklamationer

    När kan jag reklamera ett köp?

    Du kan begära att få pengarna tillbaka när du handlat med ditt kredit- eller bankkort från Danske Bank och när varan eller tjänsten som du köpt uteblivit, till exempel på grund av konkurs eller fraktproblem samt  om varan skulle vara defekt, felaktig eller skadad. Det finns ingen övre beloppsgräns för värdet av varor och tjänster som kan reklameras. Ditt köpskydd gäller i såväl fysiska butiker som webbutiker när varan inte levereras efter köp. Denna trygghet har du med dig även vid kortköp utanför Sverige.

    Viktigt att tänka på vid reklamation

    • Agera så snabbt som möjligt. Då ökar du dina chanser att få ersättning
    • Vid en felaktig transaktion kontaktar du i första hand säljaren för att försöka lösa ärendet. Säljaren är ansvarig för fel på en vara eller tjänst
    • Var tydlig och utförlig i redogörelsen om vad som har hänt
    • Bifoga underlag som kvitton eller orderbekräftelse som kan styrka och underlätta ditt ärende
    • För eventuella kompletterande uppgifter kommer vi i första hand att kontakta dig via ett säkert meddelande som du kan läsa i Hembanken eller våra appar. Har du inte Hembanken kommer vi att skicka ett brev
    • Reklamationsblanketten måste alltid skrivas under av kortinnehavaren

    Så reklamerar du ett köp

    För att reklamera ett köp och begära pengarna tillbaka gör du en kortreklamation så fort som möjligt efter att köpet och/eller leveransen gått fel. Du hittar blanketter i den gröna rutan nedan.

    OBS!
    Om det har skett några obehöriga transaktioner på ditt kort ska du omedelbart spärra kortet samt göra en polisanmälan. Polisanmälan ska bifogas i reklamationen till oss.

    Har du frågor är du välkommen att kontakta Kundservice Kort Företag på telefon 0771-560 560.

    Reklamationen skickas till:

    Danske Bank
    Kortreklamationer
    Box 328
    581 03 Linköping

    Du kan även skicka in blanketten som en bifogad fil i ett säkert meddelande i Hembanken.


  • Gemensam pinkod

    Gemensam pinkod

    Hos oss kan du få en gemensam PIN-kod för alla dina kort. Det blir både enklare att komma ihåg och säkrare. Det har visat sig att det är vanligare att skriva ner sina PIN-koder om man har flera olika. Därmed löper man större risk att någon obehörig får tillgång till dem.

    Om du inte har några kort
    När du är kund hos oss får du automatiskt minst ett kort. Beställer du fler kort får du samma PIN-kod för alla kort vi utfärdar.

    Om du har flera kort med olika PIN-koder
    Har du flera kort hos oss med olika PIN-koder kan du själv beställa gemensam PIN-kod i Hembanken. I Hembanken väljer du menyn Kort och Valuta och sedan Kortöversikt. Du kan även kontakta Kundservice.

    Om du har kortmodulen i Business Online kan du även där återställa din PIN-kod, du kan kontakta oss för mer information.

Behöver du hjälp?

Vill du ha hjälp direkt här på din skärm? Alla vardagar mellan kl 8-16 sitter vårt supportteam redo att chatta med dig. Om du har frågor rörande personliga uppgifter om konton, lån eller liknande bör du istället ringa vår kundservice.

Kundserviceidag: 8.00 - 16.00
Teknisk supportidag: 8.00 - 16.00
  • Ring
  • Hitta
    Hitta kontor eller uttagsautomat