Företagskort

Här hittar du det flesta svaren om kort, om du saknar något finns våra kontaktuppgifter längst ned på sidan.

 

 

  • Spärra kort - Hur spärrar jag mitt kort?

    Spärra kort - Hur spärrar jag mitt kort?

    Du spärrar ditt kort genom att ringa oss på 0771-560 560, vi svarar dygnet runt.

    Om du har kortmodulen i Business Online kan du både spärra ditt kort samt beställa ett ersättningskort själv.

  • Pinkod - Vad gör jag när jag har glömt min pinkod?

    Pinkod - Vad gör jag när jag har glömt min pinkod?

    Du som har ett företagskort med personligt betalningsansvar och är privatkund i banken har möjlighet att återställa din PIN-kod i Hembanken.

    Så gör du:
    • Logga in i Hembanken
    • Klicka på "Kort & valuta".
    • Klicka på "Kortöversikt".
    • Klicka på pilen framför det kort du vill ha en ny pinkod till.
    • Välj "Återbeställ pinkod".
    • Klicka på "OK".
    • Godkänn med din säkerhetslösning och klicka på "OK".

    Om du har kortmodulen i Business Online kan du även där återställa din PIN-kod, du kan kontakta oss för mer information.
  • Nytt kort - När får jag mitt beställda kort?

    Nytt kort - När får jag mitt beställda kort?

    När du beställer ett kort får du det med posten cirka en till två veckor efter din beställning.

    Har du inte fått ditt kort inom två veckor, vänligen kontakta oss.
  • Kortreklamationer

    Kortreklamationer

    Du kan reklamera ett kortköp och få tillbaka pengarna om företaget du handlat från har gått i konkurs eller om det har bokats en transaktion som du inte har gjort. Skicka då in ett reklamationsärende. Fyll i reklamationsblanketten nedan, skriv ut den och posta till oss. 

    Har du frågor är du välkommen att kontakta Kundservice Kort Företag på telefon 0771-560 560.

    Här är några exempel på vad du kan reklamera
    Det har bokats en korttransaktion som du inte har gjort
    Du har inte fått de varor du beställt och betalat med kortet
    Ett godkänt köp har dragits två gånger
    Du fick inte ut några sedlar ur automaten, men uttaget är bokat på kontot

    Viktigt att tänka på vid reklamation

    • Agera snabbt. Då ökar du dina chanser att få ersättning
    • Vid en felaktig transaktion kontaktar du i första hand säljaren för att försöka lösa ärendet. Säljaren är ansvarig för fel på en vara eller tjänst
    • Var tydlig och utförlig i redogörelsen om vad som hänt
    • Bifoga underlag som kvitton eller orderbekräftelse som kan styrka och underlätta ditt ärende
    • Lämna telefonnummer för eventuella kompletterande frågor

    Reklamationsblanketten måste alltid skrivas under av kortinnehavaren.

    Reklamationen postas till: Danske Bank, Kontorssupport, Box 328, 581 03 Linköping.

    Ladda hem blanketter

    1. Du har försökt att ta ut pengar i en uttagsautomat, men ett fel uppstod
    Ladda ned
    2. Du har inte godkänt eller tagit del i transaktionerna – kortet var i ditt förvar
    Ladda ned
    3. Du har inte godkänt eller tagit del i transaktionerna – kortet var inte i ditt förvar
    Ladda ned
    4. Du har sagt upp ett abonnemang, men beloppet dras fortfarande från ditt kontoLadda ned
    5. Du har beställt och betalat för en vara/tjänst, men har inte mottagit den
    Ladda ned
    6. Varan eller tjänsten som du har mottagit är felaktig eller defekt
    Ladda ned
    7. Du har inte fått pengar i retur, trots att du annullerat köpet eller returnerat varan
    Ladda ned
    8. Betalningsmottagaren har dragit fler belopp än vad du har godkänt
    Ladda ned
    9. Betalningsmottagaren har debiterat för samma köp flera gånger/ett annat belopp än det överenskomna beloppet har dragits från kontot
    Ladda ned
  • Gemensam pinkod

    Gemensam pinkod

    Hos oss kan du få en gemensam PIN-kod för alla dina kort. Det blir både enklare att komma ihåg och säkrare. Det har visat sig att det är vanligare att skriva ner sina PIN-koder om man har flera olika. Därmed löper man större risk att någon obehörig får tillgång till dem.

    Om du inte har några kort
    När du är kund hos oss får du automatiskt minst ett kort. Beställer du fler kort får du samma PIN-kod för alla kort vi utfärdar.

    Om du har flera kort med olika PIN-koder
    Har du flera kort hos oss med olika PIN-koder kan du själv beställa gemensam PIN-kod i Hembanken. I Hembanken väljer du menyn Kort och Valuta och sedan Kortöversikt. Du kan även kontakta Kundservice.

    Om du har kortmodulen i Business Online kan du även där återställa din PIN-kod, du kan kontakta oss för mer information.

Behöver du hjälp?

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
Business Online support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här eller från inloggat läge i internetbanken. Är du inte inloggad bör du vara beredd på att verifiera din identitet med hjälp av KodBox eller BankID för att vi ska kunna hjälpa dig med ditt personliga engagemang.
  • Ring
  • Hitta
    Hitta kontor eller uttagsautomat