Företagskonto

Här hittar du svar på frågor kring företagskonton.

 

 

  • Kontouppgifter - Vad har jag för IBAN-nummer?

    Kontouppgifter - Vad har jag för IBAN-nummer?

    Ditt IBAN-nummer hittar du enkelt i Business Online.

    Hitta IBAN - så här gör du:
    • Logga in i Business Online.
    • Klicka på ”Konton” och välj ”Kontoöversikt”.
    • Klicka på pilen till vänster om det konto det gäller och välj ”Villkor”.
  • Kontouppgifter - Hur ser jag vem som har gjort en inbetalning via mitt bankgironummer?

    Kontouppgifter - Hur ser jag vem som har gjort en inbetalning via mitt bankgironummer?

    Använder du Business Online kan du via funktionen Elektronisk Insättningsuppgift (ELIN) länka dig till BGC för att se företagets alla insättningsuppgifter och avier. Detta gäller inte inbetalningar via Autogiro eller Inbetalningsservice OCR (undantag om du har tjänsten Bankgiro Inbetalningar).

    Så gör du:
    • Logga in i Business Online
    • Gå in under menyn "Betalningar".
    • Välj "Inbetalningar".
    • Välj "Elektronisk Insättningsuppgift (ELIN).
    • Ange dina sökkriterier:
      - Bankgironummer
      - Datum
      - Valuta
      - Språk
    • Klicka sedan på "Länk till BGC".
  • Vad avser texten "Fakt. XXXX" på kontot?

    Vad avser texten "Fakt. XXXX" på kontot?

    Texten "Fakt XXXX" avser avgifter för bankgirobetalningar. Ni ska även ha fått avgiftsspecifikation per post.

    Om du inte har fått avgiftsspecifikationen kan det bero på att Bankgirocentralen har fel adress. Du kan enkelt söka på ditt engagemang på bankgirocentralens hemsida www.bankgirot.se och skriva in ditt bankgironummer för att se vilken adress som bankgirocentralen har registrerad.

    Om det är fel adress vänligen kontakta kundservice företag så uppdaterar vi adressen för er.
  • Vad är texten "SKXXXXXX" på kontot?

    Vad är texten "SKXXXXXX" på kontot?

    Texten "SKXXXXXX" avser en inbetalning från Skatteverket.

Behöver du hjälp?

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
Business Online support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här. Har du specifika frågor om ditt engagemang? Var då beredd på att kunna verifiera din identitet med hjälp av t.ex. bank-id, så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
  • Ring
  • Hitta
    Hitta kontor eller uttagsautomat