Företagskonto

Här hittar du svar på frågor kring företagskonton.

 

 

  • Kontouppgifter - Vad har jag för IBAN-nummer?

    Ditt IBAN-nummer hittar du enkelt i District.

    Hitta IBAN - så här gör du:
    • Logga in i District
    • Klicka på ”Konton” och välj ”Kontoöversikt”
    • Klicka på pilen till vänster om det konto det gäller och välj ”Kontoinformation”
  • Kontouppgifter - Hur ser jag vem som har gjort en inbetalning via mitt bankgironummer?

    Använder du District kan du via funktionen Elektronisk Insättningsuppgift (ELIN) länka dig till BGC för att se företagets alla insättningsuppgifter och avier. 

    Så gör du:
    • Logga in i District
    • Gå in under menyn "Betalningar"
    • Välj "Inbetalningar"
    • Välj "Elektronisk Insättningsuppgift" (ELIN)
    • Ange dina sökkriterier:
      - Bankgironummer
      - Datum
      - Valuta
      - Språk
    • Klicka sedan på "Länk till BGC"
  • Vad avser texten "Fakt. XXXX" på kontot?

    Den avser avgift för avgående betalningar som sänts via fil till Bankgirot samt avgift för ankommande betalningar till ert bankgironummer (dessa behöver dock inte vara inbetalda via fil). En faktura sänds ut av Bankgirocentralen BGC AB (Bankgirot) i början av debiteringsmånaden. Om du saknar fakturan kan du kontakta oss så skickar vi ut en ny.

    Har du fått en annan okänd transaktion än de som beskrivs ovan på ert konto? Kontakta oss på Kundservice Företag på nummer 0752-48 49 30.
  • Vad är texten "SK556XXXXXXX" på kontot?

    Sk + organisationsnummer betyder att företaget fått in överskjutande skatt. Kontakta Skatteverket för mer information om denna insättning.

Kontakta oss om du har frågor

Kundservice Företag

0752-48 49 30

Måndag-torsdag 8.00-16.30
Fredag 8.00-16.00

Kundsupport Internettjänster:

020-790 347

Kundsupport Internettjänster från utlandet:

+45 55 85 04 48
Våra Finanscenter

När du ringer till oss, och när vi ringer till dig på din begäran eller som en uppföljning av din begäran, så kan telefonsamtalet komma att spelas in och sparas som dokumentation och av säkerhetsskäl. Vi måste spela in och spara telefonsamtalen om vi diskuterar investeringsfrågor med dig.

  • Ring

    Kundservice Företag

    0752-48 49 30

    Måndag-torsdag 8.00-16.30
    Fredag 8.00-16.00

    Kundsupport Internettjänster:

    020-790 347

    Kundsupport Internettjänster från utlandet:

    +45 55 85 04 48
    Våra Finanscenter

    När du ringer till oss, och när vi ringer till dig på din begäran eller som en uppföljning av din begäran, så kan telefonsamtalet komma att spelas in och sparas som dokumentation och av säkerhetsskäl. Vi måste spela in och spara telefonsamtalen om vi diskuterar investeringsfrågor med dig.

  • Hitta

    Hitta kontor

  • Kontakta

    Här kan du kontakta oss via mail för allmänna bankfrågor. Vi kan dessvärre inte av säkerhetsskäl svara på specifika engagemangsfrågor, då vi inte kan bekräfta din identitet denna kontaktväg. Är du redan kund i banken och har specifika frågor om ditt engagemang, kontakta oss istället via din internetbank. Klicka här för att läsa mer om hur du skickar ett säkert meddelande.

Få alla fördelar i dag.
Bli kund i Danske Bank.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.