Företagskonto
Här hittar du svar på frågor kring företagskonton.
-
Kontouppgifter - Vad har jag för IBAN-nummer?
Ditt IBAN-nummer hittar du enkelt i District.
Hitta IBAN - så här gör du:- Logga in i District
- Klicka på ”Konton” och välj ”Kontoöversikt”
- Klicka på pilen till vänster om det konto det gäller och välj ”Kontoinformation”
-
Kontouppgifter - Hur ser jag vem som har gjort en inbetalning via mitt bankgironummer?
Använder du District kan du via funktionen Elektronisk Insättningsuppgift (ELIN) länka dig till BGC för att se företagets alla insättningsuppgifter och avier.
Så gör du:- Logga in i District
- Gå in under menyn "Betalningar"
- Välj "Inbetalningar"
- Välj "Elektronisk Insättningsuppgift" (ELIN)
- Ange dina sökkriterier:
- Bankgironummer
- Datum
- Valuta
- Språk - Klicka sedan på "Länk till BGC"
-
Vad avser texten "Fakt. XXXX" på kontot?
Den avser avgift för avgående betalningar som sänts via fil till Bankgirot samt avgift för ankommande betalningar till ert bankgironummer (dessa behöver dock inte vara inbetalda via fil). En faktura sänds ut av Bankgirocentralen BGC AB (Bankgirot) i början av debiteringsmånaden. Om du saknar fakturan kan du kontakta oss så skickar vi ut en ny.
Har du fått en annan okänd transaktion än de som beskrivs ovan på ert konto? Kontakta oss på Kundservice Företag på nummer 0752-48 49 30. -
Vad är texten "SK556XXXXXXX" på kontot?
Sk + organisationsnummer betyder att företaget fått in överskjutande skatt. Kontakta Skatteverket för mer information om denna insättning.