Keep it safe:
Skydda företaget mot IT-bedrägerier

Med några få enkla åtgärder kan du höja IT-säkerheten. På de här sidorna får du veta hur man gör.

IT-bedrägerier är ett allt större hot mot både små och stora företag samt kan få allvarliga följder för den som utsätts.

Som bank har vi ett stort ansvar för att se till att du är skyddad när du sköter dina affärer hos oss. Men vi vill också gärna hjälpa dig att säkerställa att ditt företag har ett så bra skydd som möjligt mot IT-bedrägerier.

På de här sidorna kan du läsa mer om IT-bedrägerier och säkerhetsverktyg samt få tips på enkla vardagsrutiner som kan göra stor skillnad.

Goda råd till medarbetare

Goda råd till chefer

Gör inget på internet
som du inte skulle göra i verkligheten

Det är ingen större skillnad på hur du bör bete dig på nätet och i verkligheten. Håll bankkorten nära kroppen och var noga med vem du lämnar ut din personliga information till.

 

73860F6722A9F926

 

Utsatt för IT-bedrägeri?

Om någon obehörig har fått tillgång till dina kort- eller kontouppgifter
ska du kontakta oss direkt, genom att ringa 0752-48 49 30

Har du fått falska e-postmeddelanden eller sms?
Det kan du anmäla genom att vidarebefordra e-postmeddelandet eller skicka en skärmbild av sms-meddelandet till phishingmails@danskebank.se.

Om du blivit utsatt för bedrägeri, kontakta oss på 0752-48 45 42

Läs mer under Om du blir utsatt för IT-bedrägeri.


Behöver du hjälp?

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
Business Online/District support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här. Har du specifika frågor om ditt engagemang? Var då beredd på att kunna verifiera din identitet med hjälp av t.ex. bank-id, så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
  • Ring

    Kundservice Företag

    0752-48 49 30

    Kundsupport Internettjänster:

    020-790 347

    Kundsupport Internettjänster från utlandet:

    +45 55 85 04 48

    Våra Finanscenter

    När du ringer till oss, och när vi ringer till dig på din begäran eller som en uppföljning av din begäran, så kan telefonsamtalet komma att spelas in och sparas som dokumentation och av säkerhetsskäl. Vi måste spela in och spara telefonsamtalen om vi diskuterar investeringsfrågor med dig.

  • Har du funnit en sårbarhet?

    Har du funnet en sårbarhet?

    Säkerheten för våra kunders personuppgifter är av högsta prioritet i Danske Bank. Vi arbetar dagligen med att förbättra säkerheten i våra system och på våra webbplatser. Du har möjlighet att hjälpa oss om du har upptäckt en sårbarhet på våra webbplatser eller i våra system. Vi uppmuntrar därför alla som har upptäckt en sårbarhet att besöka vår Responsible Disclosure-sida och rapportera sårbarheten.