Nu kan du använda ditt BankID för inloggning och signering i District på webben. Inloggningen hittar du längst upp på höger på vår webbplats och du väljer Mobilt BankID eller BankID på fil/kort under menyvalen Logga in/District/BankID. Denna uppdatering möjliggör också att användare med flera olika behörigheter och åtkomster nu kan växla mellan företagets olika avtal i District, utan att behöva logga in med olika id-nummer och dosor.

”Med de här förändringarna blir användandet av District ännu enklare och mer flexibelt”, säger Jens på Business Development på Danske Bank i Sverige och ger ett exempel.

”En koncern med flera dotterbolag kan ha olika skräddarsydda lösningar och District-avtal, beroende på verksamheternas behov. Med den här uppdateringen kan till exempel en controller med behörighet till flera av bolagens avtal logga in med sitt BankID och smidigt växla mellan avtalen i District. Det ger en snabb och tydlig överblick av hela koncernens ekonomi med en enda inloggning”, avslutar Jens.

Fler nyheter i District:
  • Lättare att komma åt och se detaljinformationen om ankommande bankgiroinbetalningar
  • Överföringar mellan egna konton i District kan göras dygnet runt
  • Tydligare information på kontoutdrag gällande namn och bankgironummer på dina betalningsmottagare

Vill du veta mer eller byta företagets nuvarande internetsbanklösning till District? Kontakta oss via chatt eller ring 0752-48 49 30 så hjälper vi dig.