Betalning och
likviditet

Vi har många betalnings- och likviditetslösningar för dig som företagskund hos Danske Bank. Och via vår finansiella plattform District har det aldrig varit enklare att ha kontroll över företagets ekonomi - i realtid.










Svenska betalningar

När du driver ett företag måste du kunna ta emot betalningar från dina kunder och betala dina leverantörer. Vi har en rad lösningar som kan underlätta för dig. 

In- och utbetalningar

Utländska betalningar

Om du betalar eller tar emot gränsöverskridande betalningar, finns det vissa regler och förfaranden som ska iakttas. För betalningar mellan EU-länderna, måste du också uppfylla EU-kraven. Vår IT-plattform District gör gränsöverskridande betalningar enklare och mer kostnadseffektiva.

Utlandsbetalningar

Företagskort

Vi har ett brett urval av olika betalkort. Vilket av korten som passar ditt företag bäst beror på ditt behov. Vi erbjuder många olika lösningar som underlättar både för den som ska använda kortet och den som ska administrera det.

Våra företagskort

Likviditetsstyrning

Effektiv likviditetsstyrning kan göra ditt företag starkare. För företag är överblick och tillgång till likviditet ett grundläggande behov. Vi kan erbjuda dig strategisk rådgivning. 

Läs om likviditetsstyrning


Fler betalnings- och likviditetslösningar för dig som företagskund

  • Företagskonto
    Räcker ett konto eller behöver du fler för att hålla koll på företagets ekonomi?
    Läs mer om våra företagskonton och bli kund online. Läs om företagskonto >
  • Lönetjänst
    Löneadministration är både tids- och resurskrävande. Danske Bank Lönetjänst är en flexibel lösning som effektiviserar företagets lönehantering. I samarbete med Visma Enterprice AB erbjuder vi en kostnadseffektiv hantering av löner. Läs om vår lönetjänst
  • Kontrollera IBAN
    IBAN är en utökning av ett befintligt kontonummer, som företaget kan använda vid betalningar över landgränser. Kontrollera IBAN-nummer >
District - Vår finansiella plattform
Optimera verksamheten och få kontroll över företagets ekonomi i realtid med District. Anpassa den efter just ditt företags behov och dina dagliga rutiner.
Det har aldrig varit enklare att styra företagets ekonomi och ta bättre finansiella beslut.

Läs mer om District




















Hållbarhetsarbete

På Danske Bank drivs vi av en ambition att skapa långsiktiga värden för våra kunder, medarbetare, ägare och investerare och för de samhällen vi verkar i. Långsiktigt värdeskapande och ett aktivt hållbarhetsarbete går hand i hand. Som en del i det finansiella systemet har vi en viktig roll och ansvar för att främja en hållbar utveckling utifrån de utmaningar som vårt samhälle står inför.
Läs om vårt hållbarhetsarbete > 


Kontakta oss om du har frågor

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
District support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här. Har du specifika frågor om ditt engagemang? Var då beredd på att kunna verifiera din identitet med hjälp av t.ex. bank-id, så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
  • Ring

    Kundservice Företag

    0752-48 49 30

    Kundsupport Internettjänster:

    020-790 347

    Kundsupport Internettjänster från utlandet:

    +45 55 85 04 48

    Våra Finanscenter

    När du ringer till oss, och när vi ringer till dig på din begäran eller som en uppföljning av din begäran, så kan telefonsamtalet komma att spelas in och sparas som dokumentation och av säkerhetsskäl. Vi måste spela in och spara telefonsamtalen om vi diskuterar investeringsfrågor med dig.