De flesta av oss swishar pengar när vi delar en restaurangnota, samlar till en kollegas present eller när barnen plötsligt står utan pengar. Antalet användare av Swish ökar stadigt och privatpersoner kan inte bara swisha till varandra eller företag, utan även betala med Swish direkt på webben till de företag som anslutit sig till Swish Handel. För att kunna erbjuda dina kunder att swisha sin betalning behöver du teckna ett avtal och integrera tjänsten i din webbshop och/eller app. Allt kunden behöver är sin mobiltelefon och Swish-appen. Efter en genomförd betalning får du en bekräftelse och pengarna sätts direkt in på ditt konto. 

Betalningsprocessen blir enklare och snabbare – både för kunden och företaget.

En ljus framtid inom e- och mobilhandel

I Internetstiftelsens årliga studie av svenska folkets internetvanor, ”Svenskarna och Internet 2022”, framgår tydligt att handel på webben och via mobil är populärt.

Nästan alla Sveriges internetanvändare (90%) har e-handlat det senaste året och var tredje internetanvändare e-handlar större delen av läkemedel, hälso- och egenvårdsprodukter på nätet.

Statistiken från Svenskarna och internet 2019 visar också att i 80% av befolkningen använder Swish. Med detta i åtanke är det av stor betydelse att hänga med i utvecklingen och se till att ditt företags webbshop och/eller app är uppdaterade med de mest populära betalsätten.

Så här ansluter du ditt företag till Swish Handel
För att underlätta dina kunders betalning med Swish är första steget att kontakta oss och teckna ett avtal om Swish Handel. Integrationen av tjänsten kan du välja att göra själv eller genom att anlita en teknisk partner. På vår webb kan du läsa mer och på swish.nu/e-handel finner du ytterligare detaljerad teknisk information. Ring oss på 0752-48 49 30 så hjälper dig att komma igång.