Ansökningsprocessen
-
Vår digitala ansökningsprocess gör att du kan ansöka om att bli kund på danskebank.se när det passar dig. Det tar 10-20 minuter att fylla i ansökan. Efter att du har skickat in din ansökan ringer vi dig för att genomföra en intervju om dig och bolagets verksamhet. Vi godkänner oftast en ansökan om att bli kund inom 10 arbetsdagar.
Beroende på vad det är för typ av verksamhet du bedriver behöver vi olika typer av information, för att du ska kunna skapa en komplett ansökan. Under fliken ”Vilka dokument behöver jag?” kan du läsa mer om vad just du behöver ha för information till hands när du fyller i din ansökan. Det är viktigt för oss att lära känna både dig och din verksamhet och också skydda dig som kund. Därför behöver vi ställa ett antal frågor som rör dig och ditt företag. Vi samlar in informationen för att förhindra brottslig verksamhet såsom penningtvätt och terroristfinansiering. Detta är något som alla banker som är verksamma i Sverige är skyldiga att göra enligt svensk lag.
För att bli företagskund i Danske Bank behöver vi veta lite mer om dig och din verksamhet. Fortsätt för att besvara ett antal frågor. I samband med ansökan om att bli företagskund kommer även en kreditupplysning utföras på företaget och företagets ägare.
Om du har några frågor kan du kontakta Kundservice Företag via chatten eller genom att ringa 0752-48 49 30. -
Vi ger dig rådgivning och hjälp var du än befinner dig i landet, via chat, telefon eller i digitala möten.
Heltäckande finansiell rådgivning Våra rådgivare är experter på mindre företag och känner till dina behov och utmaningar. I våra rådgivningsmöten går vi igenom din verksamhet med mål att optimera just din verksamhet. Rådgivaren går igenom viktiga frågeställningar gällande finansiering, ägande och förvaltning av dina tillgångar, förenkling, optimering och drift av din verksamhet.
Pensions- och placeringsrådgivning I den heltäckande analys av din verksamhet som du som kund gör tillsammans med rådgivaren går vi genom dina behov av hjälp med planering av din pension och om du har behov av att göra placeringar. I samarbete med vår partner Futur Pension erbjuder vi både kostnadsfri rådgivning som både går igenom behov av försäkringsskydd och placeringsstrategi. Futur Pension har marknadens bredaste fondutbud. -
Du företräder företaget och har:
- Svenskt personnummer
- Skattehemvist i Sverige
- Fyllt 18 år
- Mobilt BankID
- Giltig svensk ID-handling
- Tillgång till information om företagets ekonomi och verksamhet
Vi kontrollerar de uppgifter du lämnat och tar en kreditupplysning på företaget och dess ägare.