Med Spärrservice kan du spärra familjens alla svenska betal- och kreditkort samt övriga värdehandlingar. Om du blir av med till exempel plånbok, mobil, nycklar, flyg- eller tågbiljetter. så behöver du bara ringa ett enda samtal. Sedan tar vi hand om resten.
Tjänsten är ett samarbete mellan Danske Bank och cxLoyalty.
Registrera alla dina kort och värdehandlingar online
För att aktivera tjänsten och kunna spärra alla dina kort och värdehandlingar behöver du först registrera dem. Det gör du genom att logga in på Spärrservice via någon av knapparna ovan.
Spärra kort och värdehandlingar
Efter att du har registrerat dina kort och värdehandlingar har du möjlighet att spärra dem dygnet runt, var du än befinner dig.
Med Spärrservice Private Banking ingår även ID-skydd, som du kan läsa mer om här.
Därtill får du tillgång till följande tjänster:
Nyckelservice
Du får två nyckelbrickor med ett unikt ID-nummer som gör att cxLoyalty kan koppla nycklarna till just dig. De båda nyckelbrickorna är försedda med en text som uppmanar upphittaren att lämna nycklarna i närmaste postlåda för vidare leverans till cxLoyalty som i sin tur vidarebefordrar nycklarna till dig. Dina uppgifter avslöjas aldrig för tredje part.
Bagageservice
Du får en bagagebricka med ett unikt ID-nummer som cxLoyalty kopplar till ditt namn. Bagagebrickan har en text som uppmanar den som hittar ditt bagage att kontakta cxLoyalty, oavsett var i världen bagaget återfinns. cxLoyalty kan sedan kontakta dig utan att tredje part informeras om dina uppgifter.
Nödkontanter och nödbiljetter
Om du skulle bli av med ett eller flera av dina kort när du befinner dig utomlands kan du genom cxLoyalty beställa nödkontanter i den lokala valutan. Om du skulle bli av med flyg- eller tågbiljetter kan du också via cxLoyalty beställa nya nödbiljetter.