World Elite Mastercard®

Ingår kostnadsfritt i kontopaketet Danske Exklusiv.

  • Flexibel kreditnivå och reseförsäkring Private Banking
  • Concierge Service och Priority Pass
  • Attraktiva erbjudanden inom bilhyra, hotell och shopping

Som Private Banking-kund och innehavare av ett World Elite Mastercard® från Danske Bank kan du ta del av en mängd erbjudanden och rabatter på bland annat exklusiva kvalitetshotell runtom i världen, bilhyra och shopping.

Läs mer och ta del av erbjudandena här.
World Elite Mastercard®

Fakta

  • Concierge Service

    Concierge Service

    Vill du ha tips och hjälp med att boka en bra restaurang i Paris, ett bekvämt boende i Peking eller biljetter till nästa Hockey-VM final, Melodifestivalen eller andra exklusiva evenemang? Concierge Service är en tjänst som hjälper dig med det mesta både hemma och på resan. Helt utan kostnad. Det enda du betalar för är det du beställer.

    Läs mer om Concierge Service

  • Priority Pass

    Priority Pass

    Du får ett Priority Pass som ger dig tillgång till fler än tusen flygplatslounger världen över – oavsett flygbolag och biljettkategori. Perfekt på resan. I loungerna slappnar du av i en lugn och bekväm miljö och får en paus från stressen och folkmassorna i avgångshallen.

    Läs mer om Priority Pass

  • Reseförsäkring Private Banking

    Reseförsäkring Private Banking

    En rese- och allriskförsäkring ingår när du betalar minst hälften av din resa med kortet. Reseförsäkringen är giltig i upp till 90 dagar och omfattar bland annat avbeställning, försening av allmänt färdmedel eller bagage, olycksfall, läkar- och sjukvårdskostnader, självriskskydd och allrisk.

    Läs mer om vår reseförsäkring

  • Spärrservice

    Spärrservice

    Med Spärrservice kan du spärra familjens alla svenska betal- och kreditkort samt mobilabonnemang. Om oturen är framme är det skönt att veta att du bara behöver ringa ett enda samtal. Sedan tar vi hand om resten.

    Tjänsten är ett samarbete mellan Danske Bank och Affinion International AB.

    Läs mer om Spärrservice

  • ID-skydd 

    ID-skydd 

    Med Stoppservice får du även tjänsten ID-skydd som hjälper dig att förebygga, upptäcka och begränsa konsekvenserna om du skulle råka ut för en identitetsstöld.

    En identitetsstöld är när en person kommer över dina personliga uppgifter och olovligt använder dem för att till exempel söka och utnyttja krediter, teckna mobilabonnemang, beställa varor eller till och med komma över lagfarten till din fastighet. Identitetsstöld har i dag blivit den vanligaste formen av bedrägeri i Sverige och antalet anmälningar ökar dramatiskt varje år.

    Läs mer om ID-skydd

  • Web Clean Up 

    Web Clean Up 

    Få hjälp med att ta bort oönskat och kränkande innehåll på internet, exempelvis om personliga bilder av dig eller ditt barn används på webbplatser där du inte vill att bilderna ska finnas..

    Vi hjälper dig att ta kontroll över hackade användarkonton och e-postkonton samt över personlig information som spridits på fel sätt. Du får också hjälp med att ta bort kränkande kommentarer och hot samt kontakta ägaren av en webbplats för att ta bort oönskade eller kränkande bilder och filmer.

    Läs mer om Web Clean Up

  • Möjlighet att delbetala 

    Möjlighet att delbetala 

    Dina kortköp faktureras månadsvis och du kan välja att betala hela beloppet eller ha möjlighet att delbetala utestående belopp. Krediten som är kopplad till kortet kan du även använda till att betala räkningar eller göra överföringar till andra konton.

World Elite Mastercard®

Om våra bank- och kreditkort

  • Kreditkort – Upp till 45 dagar räntefri kredit

    När du gör köp på kreditkortet sammanställs fakturan en gång per månad och du har möjlighet upp till 45 dagars räntefri kredit.

  • Överföringar och fakturabetalningar

    Vill du, så kan du använda krediten till att överföra pengar till andra konton och/eller fakturabetalningar. Ränta utgår då från första transaktionsdagen.*

    *Överföring eller fakturabetalning från kortkonto innebär från och med transaktionsdagen.

  • Samma PIN-kod till alla kort

    Vi vet att det kan vara svårt att komma ihåg olika koder till olika kort. Därför kan du välja samma PIN-kod till alla dina Danske Bank-kort.

    Klicka i rutan "Samma PIN" när du beställer ditt kort i Hembanken.

  • Kontaktlösa betalningar

    Bank- och kreditkort från Danske Bank är utrustade med en funktion för kontaktlösa betalningar.

    Du kan göra betalningar bara genom att hålla ditt kort mot en kortterminal som har en sådan tjänst. Du behöver inte sätta i ditt kort. Är köpet 250 kr eller under behöver du inte slå in din kod. Är beloppet högre kan du fortfarande göra betalningen kontaktlöst men får då även slå in din kod. Det går snabbt, enkelt och säkert. Vid kontaktlös betalning med ett kombinerat bank- och kreditkort dras beloppet alltid direkt från det konto som kortet är anslutet till. Får du ett nytt kort måste du alltid först göra en transaktion med chip och kod för att aktivera möjligheten för kontaktlösa betalningar. Vi kommer ibland av säkerhetsskäl be om din kod även om beloppet är under 250 kr.

  • Regionspärr

    Våra kort är skyddade genom en automatisk geografisk kontroll. Det betyder att kortet är bara aktivt i en region i taget – där du är och använder ditt kort. Du behöver inte själv tänka på att öppna och stänga kortet inför och efter en resa.

    Reser du till en annan region och använder ditt kort första gången kommer kortet med automatik att öppnas i den regionen. Samtidigt stängs kortet för användning i resten av världen. När du reser hem och använder ditt kort i Sverige igen öppnas kortet där och resten av världen stängs.

  • Kontrollera att vi har rätt mobilnummer till dig!

    Har vi ditt mobilnummer kommer vi att skicka SMS till dig första gången kortet används i en stängd region. Du kommer även att få ett SMS som förklarar om vi har nekat ett köp på grund av att en region är stängd. Det kan vara om vi inte är säkra på att det är du själv som försöker att göra köpet.

    Du kan också själv hantera Regionsspärr i mobil- och internetbank. Där väljer du också om kortet ska vara öppet för internetköp. Ändringar du gör träder i kraft direkt.

    Med Regionsspärr blir ditt kort säkrare och minskar risken för bedrägerier.

  • Spärra kort

    Om du tappat bort ditt kort eller om det blir stulet – kontakta oss omedelbart så vi kan spärra kortet. Ring 0771-570 570.

    Om du har tillgång till Hembanken kan du själv enkelt spärra dina kort. Du hittar funktionen under menyn "Kort och valuta" och därefter menyn ”Kortöversikt”.

Concierge Service

Concierge Service kan hjälpa dig med det mesta – både hemma och på resan.

Läs mer

Priority Pass

Priority Pass ger dig tillgång till över 1000 flygplatslounger världen över – oavsett flygbolag och biljettkategori.

Läs mer

Rese- och allriskförsäkring

Ger dig och din familj extra skydd på resan, som komplement till dina övriga försäkringar.

Läs mer

Få alla fördelar i dag.
Bli Private Banking kund i Danske Bank.