Inloggning
- Kontrollera inloggning till District och att Bank ID på kort är giltigt
- Lägg in telefonnummer i District. Om ny pinkod behöver beställas, kan den levereras som SMS.
Behörighet
- Säkerställ att medarbetare på plats har korrekta behörigheter t ex godkänna betalningar, konfidentiella filer/löner och kunna höja beloppsbegränsning.
Beloppsbegränsning och notifieringsservice
- Använd funktionen ”tillfällig höjning” under beloppsbegränsning.
- Få notifieringar om t ex ej godkända betalningar, avvisade betalningar, nyttjandegraden för vald beloppsbegränsning närmar sig sitt värde, till en gemensam e-post adress.
Bedrägerier
- Var uppmärksam på bedrägeriförsök som oftast ökar under sommarmånaderna. Upplys/påminn medarbetare och eventuella sommarvikarier om risken att bli utsatt. Läs mer på: Olika typer av IT-bedrägerier | Danske Bank
Kontakt och öppettider
VIP team Svenska Staten – Dagligt kundstöd inkl. utlandsbetalningar
Öppettider
Måndag – fredag 8:00-16:30
Telefon: 0752-48 38 00 (tonval 1)
E-post: vipteam.svenskastaten@danskebank.se
Adress:
Norrmalmstorg 1
Box 7523
103 92 Stockholm