Frågor om registrering
Hur registrerar jag mitt kontonummer?
Du loggar in med BankID, går in under "Min Profil" och under rubriken "Kontouppgifter" klickar du på "Lägg till kontouppgift". Nu kommer du till den sida där du anger ditt kontonummer. Ditt konto kan vara i vilken svensk bank som helst.
Hur gör jag första gången jag ska logga in med BankID?
Ange ditt personnummer (ÅÅÅÅMMDDXXXX) klicka på "Login". På nästa sida kan du välja om du vill logga in med BankID på fil eller med Mobilt BankID. Läs vår vägledning för inloggning med Bank-ID för anställda inom myndighet för mer information.
Hur anger jag mitt kontonummer när jag inte har BankID?
Kontakta din arbetsgivare/lönekontor som har en blankett där du anger ditt kontonummer varpå din arbetsgivare/lönekontoret sköter registreringen åt dig. Ange även din e-post adress så får du en bekräftelse på att ditt konto är registrerat.
När ska mitt kontonummer senast vara registrerat innan löneutbetalning?
Det ska vara registrerat 5 bankdagar innan löneutbetalningsdagen.
Vad händer om jag inte hinner registrera mitt konto?
Då skickas en värdeavi till den adress som din arbetsgivare angivit i lönefilen.
Jag kan inte registrera mitt kontonummer utan jag får ett felmeddelande?
Kontrollera att du har angivit kontonumret rätt. Det ska anges utan mellanslag eller bindestreck. Du kan också ringa till Danske Bank Löntagarsupport på 0752-48 18 50 så hjälper vi dig.
Kan jag få min lön utbetald till ett utländskt kontonummer eller i annan valuta än SEK?
Ja, om din arbetsgivare har denna tillvalstjänst. Under ”Min profil” och rubriken ”Kontouppgift” väljer du "Lägg till kontouppgift". På nästa sida väljer du "Byt till utländskt konto".
Kan jag lämna uppgift om mitt konto på ert kontor?
Nej, anmälan kan bara göras via inloggning med BankID eller via anmälan till din arbetsgivaren.
När jag loggar in så kommer jag till Twodays hemsida, varför?
Twoday AB är bankens underleverantör och hanterar vår lönetjänst.