Tablet bank


Snabb tillgång till din ekonomi

Med våra appar för surfplatta kan du betala räkningar och överföra pengar. Du får också en överblick över dina inkomster och utgifter – och även investeringarna i din depå. Dessutom kan du logga in med din personliga profil.

Ladda ner våra appar här:

  Android     Apple     Windows

Funktioner

Lägg till flera användare med personliga inloggningsuppgifter.

  • Inloggning

    Lägg till flera användare med personliga inloggningsuppgifter.

  • Startsida

    På startsidan väljer du själv vilka moduler och vilken ordning som passar dig.

  • Överföringar

    Betala och överför genom "dra och släpp".
    Gäller iPad och Windows.

  • Betalningar

    Betala räkningarna enkelt genom att scanna kodraden.

  • Överblick

    Snabb överblick av vart pengarna tar vägen.
    Gäller iPad och Android.

  • Placeringar

    Handla med värdepapper och få en uppdaterad översikt av dina placeringar.
    Gäller iPad och Android.

  • Meddelanden

    Skicka och ta emot säkra meddelanden från din rådgivare.

Frågor och svar

  • Är Tablet bank säkert?

    Vi gör vårt bästa för att skydda dina upplysningar när du använder Danske Bank på din surfplatta. Kommunikationen mellan surfplattan och banken är alltid krypterad. Därutöver spärras din fyrsiffriga servicekod efter tre felaktiga försök. 

    Säkerheten för Tablet bank är inte beroende av din surfplatta. Det innebär med andra ord att du inte utsätts för en risk om du förlorar surfplattan. Misstänker du däremot att en obehörig person har använt din kodbox ska du genast kontakta oss.

  • Vem kan använda appen?

    Du som har en surfplatta med Android, Apple eller Windows kan ladda hem appen Tablet Bank. För att sedan kunna logga in krävs att du är kund i Danske Bank samt har tillgång till Hembanken, där du skapar den servicekod som behövs vid inloggning.

  • Hur loggar jag in i appen?

    1. Tryck på Logga in
    Tryck på den gröna knappen "Logga in", uppe i det högra hörnet på skärmen.

    2. Välj inloggningsalternativ
    I nästa steg väljer du ett av tre inloggningsalternativ.

    • BankID på samma enhet
      Tryck sedan på knappen "Logga in", då öppnas appen "Mobilt BankID" på din enhet. Ange din sexsiffriga Säkerhetskod och tryck på "Legitimera". Du är sedan inloggad.
    • BankID på en annan enhet
      Ange ditt personnummer och tryck på knappen "Logga in". Starta sedan BankID-appen på en annan enhet, ange din sexsiffriga Säkerhetskod och tryck på "Legitimera". Du är sedan inloggad.
    • Din fyrsiffriga Servicekod
      Ange ditt personnummer och din fyrsiffriga Servicekod. Du är sedan inloggad.

    3. Skriv under och godkänn betalningar
    När du loggar in med Mobilt BankID kan du godkänna betalningar och överföringar med Mobilt BankID. När du loggar in med din fyrsiffriga Servicekod godkänner du med hjälp av din kodbox.

     

  • Varför står det "Felaktigt personnummer eller servicekod" när jag försöker logga in?

    Det kan finnas flera skäl till varför du får felmeddelandet "Felaktigt personnummer eller servicekod". 

    1. Det personnummer du skrivit in är felaktigt. Personnumret ska skrivas utan bindestreck eller mellanslag med formatet ÅÅMMDDXXXX. 
    2. Den servicekod du skrivit in är felaktig. 
    3. Din kodbox behöver synkroniseras eftersom den inte är avstämd med bankens system. För att synkronisera din kodbox ska du kontakta Kundsupport Internettjänster på telefonnummer 020-79 48 30. 

    Har du ytterligare frågor om ovanstående är du välkommen att kontakta Kundsupport på telefonnummer 0752-48 45 42.

  • Vilka funktioner kan jag använda när jag är inloggad?

    När du är inloggad kan du se din kontoöversikt, göra överföringar, betala räkningar samt skicka och ta emot säkra meddelanden från våra rådgivare. För att göra överföringar till annan bank eller betala räkningar behöver du godkänna transaktionerna med din kodbox. Du kan även se alla transaktioner på dina konton, samt detaljerad information för varje transaktion.

  • Kostar det att använda appen?

    Det kostar inget att ladda hem och använda Tablet bank. Det enda du betalar för är datatrafiken vid användning. När vi utformat Tablet bank har vi strävat efter att minimera och begränsa datatrafiken. Din internetleverantör kan informera om dina kostnader för datatrafik.

  • Finns det någon beloppsgräns vid överföringar?

    Du kan överföra upp till 125 000 kronor om dagen via Tablet bank. Inom den gränsen kan du göra så många överföringar du vill.

  • Kan jag använda min Tablet bank utomlands?

    Ja, men kom ihåg att din internetleverantör eventuellt kan ta betalt för datatrafiken vid användning av appen. Vi rekommenderar dig att kontrollera vilka kostnader som gäller för din internetleverantör innan du åker utomlands.

  • Måste jag komma ihåg att logga ut från appen?

    Vi rekommenderar att du alltid klickar på knappen "Logga ut" när du är klar med dina ärenden. Om du inte gör det loggas du ut automatiskt efter 30 minuter.