Ledigt jobb

Ledigt jobb

Dela
Nyexad ekonom med känsla för service - vikariat
VIP-team Svenska Staten, Stockholm
Rekryterings-ID:18871
Är du en initiativrik problemlösare med ett stort kundfokus? Vill du arbeta i en utvecklande roll där du får chansen att lära dig mer om Cash Management? Då är det här vikariatet perfekt för dig!

VIP-team Svenska Staten är en del av Customer Support i Stockholm. Vi är ett team som stöttar varandra och alltid ser till att vi ger våra kunder bästa möjliga service. Vi arbetar med bankens myndighetskunder och är ramavtalsleverantör av betalningstjänsterna för Sveriges samtliga 230 myndigheter. Att vara ett VIP-team innebär att vi har specialkompetens och ger extra support för bankens största och viktigaste kunder inom Cash Management lösningar och vi behöver nu någon som stöttar upp under ett föräldravikariat.

Aktivt deltagande i kundens affärer för att skapa värde
Du kommer att bistå våra kunder med löpande support kring bankens betalningstjänster för Svenska myndigheter via e-post och telefon, samt delta i och genomföra egna kundbesök. Du deltar även i implementeringen av Cash Management lösningar för myndigheter. Vårt fokus just nu ligger på att öka kundnöjdheten, något vi gör genom exempelvis snabbare återkopplingar till kunderna.

Genom bankens Cash Management lösningar erbjuder vi olika lösningar som effektiviserar hanteringen av företagets likviditet, flöde samt processer. Arbetet ställer stora krav på att vi kan hantera ärenden av varierande komplexitet. Cash Management är nyckeln i kundrelationen och du blir därför en viktig spelare i våra kundteam. Du deltar aktivt i kundens affärer och arbetar tätt tillsammans med vår säljorganisation med ett gemensamt mål, att skapa värde för kunden.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare som brinner för utveckling, både av sig själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Vem är du?
Vi ser att det här en chans för dig som vill utvecklas och lära dig mer om Cash Management. Rollen kräver en god förmåga att arbeta effektivt och prioritera vad som är viktigast, och vi tror att du som söker sporras av att det händer mycket om dagarna. Du bör tycka om att arbeta i ett team och arbeta tillsammans med dina kollegor för att lösa ärendena, samtidigt som du tar eget ansvar och har en god problemlösningsförmåga.

Något som är otroligt viktigt att din servicekänsla, du är duktig på att göra kunden nöjd, att kommunicera och se till att kundens behov är uppfyllt. Med en positiv attityd och nyfikenhet tror vi att du kommer komma långt! Vi söker dig som nyligen avslutat dina studier på universitet eller högskola inom exempelvis ekonomi, nationalekonomi eller annan motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med kundservice av något slag.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Susann Tiger, Head of Customer Support Swedish State på +46 (0)706574851.

Vi ser fram emot din ansökan!
Skicka ansökan och CV senast 2018-06-05.

Danske Bank är en stark nordisk fullservicebank med ett internationellt nätverk. Vår vision är att bli erkänd som den mest pålitliga finansiella partnern. Danske Bank har sitt huvudkontor i Köpenhamn och har 18 000 anställda i 16 länder.
Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider