Enklare bokslut med Revisorportalen

När bokslutet närmar sig är det åter dags att samla företagets engagemangsspecifikationer. Nu går det fortare och smidigare än någonsin förut. Upptäck Revisorportalen och gör bokslutsprocessen lättare för både revisorn och ditt företag.

Vid bokslutet, när varje krona ska stämma på sista raden, är det viktigt att företagets revisor eller revisionsbyrå får del av all information, även den som vanligtvis inte syns på ett vanligt kontoutdrag. Därför behövs engagemangspecifikationer som visar en detaljerad förteckning över ditt företags förbindelser hos oss på banken. Det som tidigare krävde administration, fullmakt och flera dagars väntan på ett pappersdokument går nu på några få klick. Med Revisorportalen kan revisorn ladda ned dokumenten digitalt och få tillgång till dem inom två dagar.

”Vi är den första nordiska bank som kan erbjuda denna digitala lösning och utvecklingen har skett i tätt samarbete med revisorer och enligt svensk lagstiftning”, berättar Martina Petersén som arbetar med affärsutveckling på Danske Bank.

Så här funkar det:
  1. Du loggar in i Business Online, vår internetbank för företag, och beställer engagemangsspecifikationen till bolagets revisor genom att ange dennes personnummer.
  2. Revisorn loggar in i Revisorportalen med sitt personliga BankID och ser de dokument som beställts
  3. Revisorn laddar snabbt och enkelt ned dokumenten.
Beställ redan nu
Förutom i Sverige är Revisorportalen tillgänglig i flera länder där Danske Bank verkar. Tjänsten finns i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Polen samt Storbritannien och är anpassad efter respektive lands lagstiftning.

”Revisorerna som testat den nya portalen tycker att den är toppen då det är en stor fördel för dem att slippa samla engagemangsspecifikationer. Om man som företagskund vill att revisorn själv ska hämta engagemangsspecifikationen från banken, kan man redan nu gå in i Business Online och lägga en beställning till de datum och personer det berör. Att revisorn får access till dokumenten i Revisorportalen förenklar och spar tid för alla inblandade”, tipsar Martina.

Har du frågor?
Läs mer om Revisorportalen på vår webbplats och eller kontakta oss på Kundservice Företag via telefon 0752-48 49 30 så hjälper vi dig. Du kan också chatta med oss direkt på webben eller från inloggat läge i internetbanken.

PS. Om du inte redan har Business Online berättar vi gärna mer om hur du kan få det.

Martina Petersén

Få alla fördelar i dag.
Bli kund i Danske Bank.