Här samlar vi de vanligaste frågorna våra kunder ställer

Kontakta oss gärna om du inte hittar det du letar efter

  • Var hittar jag IBAN-nummer?

    Var hittar jag IBAN-nummer?

    För att få tillgång till IBAN behöver du ha behörighet till företagets konton.

    • Logga in i Business Online
    • Klicka på menypunkten Konton i Toppmenyn.
    • Klicka på kontot, som du vill se IBAN-nummer för.
    • Du hittar IBAN under kontoupplysningar.

  • Hur tar jag bort en betalning?

    Hur tar jag bort en betalning?

    Om betalningen inte ännu är utförd kan du själv ta bort den, se nedan för guide.
    Om betalningen är genomförd måste du kontakta mottagaren och begära att beloppet betalas tillbaka.

    Så gör du:

    • Logga in i Business Online
    • Klicka på "Betalningar" i toppmenyn, och välj sedan "Betalningsöversikt".
    • Hitta betalningen i listan.
    • Tryck på funktionspilen till vänster om betalningen.
    • Välj "Ta bort betalning" i menyn, och klicka på "OK".
    • Betalningen är nu borttagen.
  • Hur registrerar jag en utlandsbetalning?

    Hur registrerar jag en utlandsbetalning?

    • Logga in i Business Online
    • I toppmenyn klickar du på ”Betalningar" och väljer sedan "Registrera betalning”.
    • Välj ”Utlandsbetalning” som betalningstyp.
    • Uppe till höger i bilden finns ett litet frågetecken, därunder finns hjälp till varje ruta som ska fyllas i.
  • Vad avser summan som är dragen på kontot med texten "Fakt.XXXX"?

    Vad avser summan som är dragen på kontot med texten "Fakt.XXXX"?

    Transaktionen avser avgifter för bankgirobetalningar. En pappersfaktura med avgiftsspecifikationerna ska även vara sänd till er.

  • Hur registrerar jag en ny behörighet till Business Online?

    Hur registrerar jag en ny behörighet till Business Online?

    För att kunna registrera en ny användare i Business Online krävs att du har aktiverat modulen för Användaradministration på avtalet.

    Skapa ny användare - så gör du:

    • Logga in i Business Online
    • Välj "Administration" i toppmenyn.
    • Välj "Registrera användare"
    • Följ instruktionerna på skärmen

    Till din hjälp finns även e-learningen, som du hittar på höger sida. E-learningen öppnas upp i ett nytt fönster.

    Om du behöver hjälp att aktivera modulen, vänligen kontakta Kundservice via ett säkert meddelande i Business Online eller på telefon 0752-48 49 30.

  • Vad avser transaktionen med texten "SK" följt av organisationsnummer?

    Vad avser transaktionen med texten "SK" följt av organisationsnummer?

    Insättningen avser en inbetalning från Skatteverket.

  • Hur tar jag bort en användare i Business Online?

    Hur tar jag bort en användare i Business Online?

    Endast administratör kan ta bort användare, se nedan hur man går tillväga.
    Om ni saknar administratör var vänlig och kontakta Kundservice Företag.

    Ta bort en användare - så gör du:

    • Välj "Administration" i toppmenyn.
    • Välj "Användaradministration".
    • Välj "Ta bort användare" i funktionspilen till vänster om det Användar-ID du vill ta bort.
    • Godkänn med din säkerhetslösning.
  • Hur blir jag företagskund?

    Hur blir jag företagskund?

    Du kan bli kund genom att antingen klicka här eller ringa Kundservice Företag på 0752-48 49 30.

Behöver du hjälp?

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
Business Online support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här eller från inloggat läge i internetbanken. Är du inte inloggad bör du vara beredd på att verifiera din identitet med hjälp av KodBox eller BankID för att vi ska kunna hjälpa dig med ditt personliga engagemang.
  • Ring
  • Hitta
    Hitta kontor eller uttagsautomat