Support Onlinetjänster

På den här sidan får du hjälp med det mesta. Från inloggning till tekniska krav på installationen. Läs gärna igenom vanliga frågor och svar om Business Online.

Du är alltid välkommen att kontakta Kundsupport om du har frågor om Business Online.

 

  • Integrationslösningar

    Integrationslösningar

    Integrationslösningar

    Spara tid och pengar när du handlar med företag
    När företaget ska beställa varor, bekräfta order, skicka fakturor eller utföra betalningar, kan du säkert och effektivt utbyta data med andra företag via Danske Bank-koncernens plattform. Oavsett om du handlar lokalt eller internationellt kan du överföra data via en lång rad kommunikationskanaler antingen direkt eller via en VAN-nätverksoperatör.

    Läs mer om våra Integrationslösningar

    På sidan Integration Services på kan du hitta information om de dataformat som vi använder i Integration Services-lösningarna i Danske Banks affärssystem. Du kan ladda ned filformat, och om du är IT-leverantör och utvecklar integrationslösningar till våra affärssystem, kan du få teknisk support. Sidan är också till för dig som är kund och själv vill utveckla integrationslösningar. Sidan är på engelska.

    Läs mer om Integrationslösningar (Integration Services)
  • Makulering av bankgirofiler

    Makulering av bankgirofiler

    Makulering och datumändring av betalningsuppdrag avseende Leverantörsbetalningar, Löner eller Autogiro skickas i samma fil med betalningsunderlaget.

    Elektroniska blanketter
    Kunder som inte har någon fillösning för makulering/ändring kan använda sig av en elektronisk blankett direkt på BGCs hemsida.

    Sök fram rätt elektronisk blankett, fyll i uppgifterna i formulären och tryck på Sänd-knappen. Samma stopptider för makulering och ändring gäller som för betalningarna.

    Läs mer om elektroniska blanketter på BGC:s hemsida.

Behöver du hjälp?

Kundservice
Vardagar 09:00 - 16:00



Starta chatt
Teknisk support
Business Online support:
Vardagar 09:00 - 16:00


Starta chatt
Chatta med oss här eller från inloggat läge i internetbanken. Är du inte inloggad bör du vara beredd på att verifiera din identitet med hjälp av KodBox eller BankID för att vi ska kunna hjälpa dig med ditt personliga engagemang.
  • Ring
  • Hitta
    Hitta kontor eller uttagsautomat