Tablet bank

Tablet bank

Sköt din ekonomi
via tablet

Snabb tillgång till din ekonomi
Med våra appar ​för tablet kan du betala räkningar och överföra pengar. Du får också en överblick över dina inkomster och utgifter - och även investeringarna i din depå. Dessutom kan du logga in med din personliga profil.​

S​​e filmen om iPad tablet bank​ Se filmen om Android tablet bank​ Se fil​men om Windows 8 tablet bank​​









​​​​​​

Funktioner

Betala räkningarna enkelt genom att scanna kodraden



​​​
 

Lägg till flera användare med personliga inloggningsuppgifter



Betala och överför genom "dra och släpp"

* På iPad och Windows 8



​​​​
 

Snabb överblick vart pengarna tar vägen

* På iPad och Android​

På startsidan väljer du själv vilka moduler och i vilken ordning som passar dig



​​​
 

Handla med värdepapper och få en uppdaterad översikt över dina placeringar

​* På iPad och Android

Skicka och ta emot säkra meddelanden från din rådgivare



​​​
 

Kom igång

Ladda ner våra appar

​Ladda ner apparna i App Store​, Google Play​ eller
Windows Store​.

Har du frågor om våra appar är du alltid välkommen att ringa till oss på telefonnummer 0752-48 45 42.​​​​​​​​​​
 
Här är svaren på de vanligaste frågorna kring våra appar för tablets.

Säkerhet
Vi gör vårt bästa för att skydda dina upplysningar när du använder Danske Bank på din tablet. Kommunikationen mellan din tablet och banken är alltid krypterad. Därutöver spärras din fyrsiffriga servicekod efter tre felaktiga försök.

Säkerheten för tablet bank är inte beroende av din tablet. Det innebär med andra ord att du inte utsätts för en risk om du förlorar din tablet. Misstänker du däremot att en obehörig person har använt din kodbox ska du genast kontakta oss.
Vem kan använda appen?
Det första du måste vara är kund i Danske Bank. Sedan måste du ha tillgång till Hembanken där du kan skapa din servicekod för att logga in i appen Tablet bank. Appen för laddar du ner i: App StoreGoogle Play Windows Store
Hur loggar jag in i appen?
Tryck på knappen "Logga in". Fyll i ditt personnummer (kundnummer) och servicekod. Servicekoden består av fyra siffror som du själv kan ändra till något du enkelt kommer ihåg. Koden skapar du i Hembanken, under menyn "Mobila tjänster".
Varför står det "Felaktigt personnummer eller servicekod" när jag försöker logga in?
Det kan finnas flera skäl till varför du får felmeddelandet "Felaktigt personnummer eller servicekod".

1. Det personnummer du skrivit in är felaktigt. Personnumret ska skrivas utan bindestreck eller mellanslag med formatet ÅÅMMDDXXXX.
2. Den servicekod du skrivit in är felaktig.
3. Din kodbox behöver synkroniseras eftersom den inte är avstämd med bankens system. För att synkronisera din kodbox ska du kontakta Kundsupport Internettjänster på telefonnummer 020-79 48 30.
Har du ytterligare frågor om ovanstående är du välkommen att kontakta Kundsupport på telefonnummer 0752-48 45 42.
Vilka funktioner kan jag använda när jag är inloggad?
När du är inloggad kan du se din kontoöversikt, göra överföringar, betala räkningar och skicka och ta emot säkra meddelanden från våra rådgivare. För att göra överföringar utanför banken eller betala räkningar behöver du godkänna transaktionerna med din kodbox. Du kan även se alla transaktioner på dina konton, och se detaljerad information för varje transaktion.
Kostar det att använda appen?
Det kostar inget att hämta och använda Tablet bank. Det enda du betalar för är datatrafiken vid användning. När vi utformat Tablet bank har vi strävat efter att minimera och begränsa datatrafiken. Din internetleverantör kan informera om dina kostnader för datatrafik.
Finns det någon beloppsgräns vid överföringar?
Du kan överföra upp till 125 000 kronor om dagen via Tablet bank. Inom den gränsen kan du göra så många överföringar du vill.
Kan jag använda min Tablet bank utomlands?
Ja, men kom ihåg att din internetleverantör eventuellt kan ta betalt för datatrafiken vid användning av appen. Vi rekommenderar dig att kontrollera vilka kostnader som gäller för din internetleverantör innan du åker utomlands.
Måste jag komma ihåg att logga ut från appen?
Vi rekommenderar att du alltid klickar på knappen "Logga ut" när du är klar med dina ärenden. Om du inte gör det loggas du ut automatiskt efter 30 minuter.
Previous Next
Telebank
  • Utför dina bankärenden när det passar dig
  • Möjlighet att få personlig service
  • Spara tid och pengar
Kom igång
 Läs mer om SMS-service
SMS-service
  • Få information var du än är
  • Betala endast för skickade sms
  • Kontrollera täckning på ditt konto
Anmäl här
 Läs mer om Mastercard Guld
Mastercard Guld
  • Kreditgräns på 50 000 kr
  • Räntefria köp upp till 45 dagar
  • Möjlighet att delbetala​
Beställ kort
 Läs mer om våra mobila tjänster
Mobila tjänster
  • Tillgång till dina konton dygnet runt
  • Appar för smartphones och surfplattor
  • Smarta SMS-tjänster
Ladda ner appen
 Läs mer om BankID
BankID
  • Enkel att använda
  • Legitimera dig online
  • Legitimera dig hos myndigheter och företag
Beställ BankID
 Aktivera Swish
Swish
  • Ta betalt för prylar på ett enklare sätt
  • Betala tillbaka ett lån till en vän
  • Överför pengar till familj och vänner
Aktivera Swish
 Läs mer om Stoppservice
Stoppservice
  • Spärra allt med ett enda samtal
  • Få igen borttappade nycklar
  • Nödkontanter
Registrera dig här
 Läs mer om Danske Banks app till Apple Watch och ladda ner appen
Apple Watch
  • Se ditt saldo för upp till tre konton
  • Följ dina inkomster och utgifter
  • Se dagens förändring för upp till tre depåer
Ladda ner appen
Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider