Kortreklamationer

Om det har skett någon felaktig transaktion eller om det har bokats transaktioner som du inte har gjort kan du skicka in ett reklamationsärende. Du hittar din reklamationsblankett genom att klicka på knappen nedan, och sedan följa guiden. Fyll i blanketten, skriv ut den och posta den till oss, eller skicka den till oss genom att bifoga filen i ett säkert meddelande i Hembanken.

Gör en kortreklamation via hemsidan



Här är några exempel på korttransaktioner du kan reklamera
  • Det har bokförts en korttransaktion som du inte har gjort 
  • Du har inte fått de varor du beställt
  • Ett godkänt köp har dragits två gånger
  • Du fick inte ut några sedlar ur automaten, men uttaget är bokfört på kontot

Viktigt att tänka på vid reklamation

  • Agera så snabbt som möjligt. Då ökar du dina chanser att få ersättning
  • Vid en felaktig transaktion kontaktar du i första hand säljaren för att försöka lösa ärendet. Säljaren är ansvarig för fel på en vara eller tjänst
  • Var tydlig och utförlig i redogörelsen om vad som har hänt
  • Bifoga underlag som kvitton eller orderbekräftelse som kan styrka och underlätta ditt ärende
  • För eventuella kompletterande uppgifter kommer vi i första hand att kontakta dig via ett säkert meddelande som du kan läsa i Hembanken eller våra appar. Har du inte Hembanken kommer vi att skicka brev
  • Reklamationsblanketten måste alltid skrivas under av kortinnehavaren


OBS!
Om det har skett några obehöriga transaktioner på ditt kort ska du omedelbart spärra kortet samt göra en polisanmälan. Polisanmälan ska bifogas i reklamationen till oss.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Kundservice Kort Privat på telefon 0771-570 570 eller Kundservice Kort Företag på telefon 0771-560 560.

Reklamationen skickas till:
Danske Bank
Kortreklamationer
Box 328
581 03 Linköping

Du kan även skicka in blanketten som en bifogad fil i ett säkert meddelande i Hembanken.

Gå vidare

Hitta rätt kort
Här finns en sammanställning över våra kort så att du kan se vilket som passar dig bäst.

Hitta rätt kort
Ansök om kort
Här kan du ansöka om kort.

Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider