Danske Bank är Årets Bank 2016

För andra året i rad får Danske Bank utmärkelsen Årets Bank av Privata Affärer.


DF64662222A9F926

"Kunderna ger krisbetyg åt bankbranschen. Bara en bank med fullsortiment lyckas höja sina poäng för kundnöjdhet. Banken är inte störst, men upplevs ändå som mer närvarande för kunderna."

- Privata Affärer

"Vi kan med glädje konstatera att Danske Bank förvaltat sitt arv – och utvecklat det – från den satsning på transparens som startade under 2015."Per Hammarlund, chefredaktör på Privata Affärer och juryns ordförande i Årets Bank


Ett år då alla banker tappar i kundnöjdhet är det en som sticker ut, fortsätter arbetet från i fjol och ökar antalet nöjda kunder. Privata Affärer utser Danske Bank till Årets Bank för andra året i rad.

När Danske Bank blev Årets Bank i fjol var transparens och tydlighet nyckelord i kommunikationen med kunderna. I år är nyckelorden transparens och enkelhet; kunden ska inte behöva betala någonting för något som hon eller han inte förstår, eller vill ha.


Bankens tre bästa nyheter 2016

Nya kunder online

Enkelt och tydligt. Med BankID går det att bli kund på sju minuter.

Automatiserade bolånelöften

Med snabb informationshantering kan kunden omedelbart få ett lånelöfte som kan användas i en pågående budgivning.

Webbplats

Ny responsiv webbplats som utgår från kundernas livscykel.


   



Stojko Gjurovski, chef för Personal Banking, och Ann Krumlinde, VD i Danske Bank Sverige.